حسن گنجی، مسئول آموزش و تربیت بسیج سپاه نینوای گلستان در پاسخ به سوال گلستان 24:

عدالت برای همه یکسان است. جدا از وابستگی به جناح ها، گروه ها یا شخصیت های خاص جامعه. آیا هر کس که به جایی وصل باشد می تواند هر کار که می خواهد انجام دهد؟

قابل توجه مهدی هاشمی/ حسن گنجی: «ترازوی عدالت برای همه است»

حسن گنجی، مسئول آموزش و تربیت بسیج سپاه نینوای گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24،  پرونده مهدی هاشمی را یک پرونده ملی تعبیر می کند و می گوید: انشاالله نگاه قوه قضائیه به این پرونده، یک نگاه جامع است و به دور از انتصاب وی به یک شخصیت، جریان و گروه خاص، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی می گوید: به نظر می رسد مردم متقاضی این هستند که شهد شیرین عدالت در همه امورات  این پرونده را، بیشتر احساس کنند و این گونه نشود که مبنی بر بعضی از القاعات موجود در جامعه،  هر کس که به شخص یا جای خاصی منصوب باشد، می تواند خیلی از کار ها را انجام دهد و عدالت فقط برای قشر مستضعف و کسانی که پشتوانه ای ندارند، اجرا می شود. لذا جامعیت کار را باید در نظر گفت .

مهدی هاشمی

گنجی با بیان این که همه ما باید به حکمی که یقینا با عدالت و قاطعیت از سوی قوه قضائیه صادر می شود تن دهیم، می گوید: فضا سازی و جنجال سازی در مقابل صدور حکم نشان می دهد که این قوه، مسیر را درست رفته است. از طرفی هم شاهد این هستیم که در رسانه های بیگانه اقداماتی، در محوریت کار آن ها قرار گرفته است. آن ها ممکن است که خدمات آقای اکبر هاشمی رفسنجانی را به رخ کشیده و مدعی شوند، که انقلاب حتی از سابقون انقلاب هم نمی گذرد. این موضوعات را باید از هم جدا کرد. ما در مقابل عدالت، هیچ عنوان و تشخصی را نمی توانیم قرار دهیم. ترازوی عدالت برای همه است. اگر ما بخواهیم که در اقتدار قوه قضائیه و نظام توفیق بیشتری داشته باشیم، باید بدون ملاحظات سیاسی، اجتماعی جریانات داخل و خارج از کشور عمل کنیم. انشاالله قوه قضائیه هر چه سریع تر، حکم عادلانه و قاطعانه خود را صادر نماید.

مسئول آموزش و تربیت بسیج سپاه نینوا معتقد است روند پرونده مهدی هاشمی، روند صحیحی است. وی می گوید: مهدی هاشمی بهترین و زبده ترین وکلا را برای خود گرفته و چندین بار هم برای خود از دادگاه مهلت خواسته است. دادگاه هم این لطف را در حق او انجام داد و بنا بر ضوابط، برای آماده کردن مستندات و دفاعیات، به وی مهلت داده است. ممکن است فضا سازی ها، درون خانواده هاشمی صورت بگیرد و چه بسا از بیرون هم این فضا تشدید شود. اگر بخواهیم بنا برعدالت  رفتار کنیم، نباید نگاه کنیم که این عدالت نسبت به چه کسی صادر می شود. بلکه باید توجه کنیم که این عدالت، در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ما ریشه دارد.

مهدی هاشمی

گنجی با تاکید به این که هر کسی که در مسیر انقلاب حرکتی کرده است، مردم قدر دان او هستند، می گوید: کسانی که از این مسیر انحراف داشته اند، جبران نکرده اند و حالا مدعی هم هستند، مردم این وضع را تحمل نمی کنند. این موضوع هم در قوه قضائیه هیچ تاثیری نخواهد داشت.

حسن گنجی

وی یکی از مطالبات جامع مردم را علنی برگزار کردن این دادگاه می داند و می گوید: مردم انتظار داشتند که همانند دادگاه آقای کرباسی، که در گذشته به صورت علنی برگزار شد و همه مردم خیلی شفاف و روشن در جریان کار قرار گرفتند، دادگاه مهدی هاشمی نیز علنی برگزار شود و این موضوع بر روشنگری و بصیرت افزایی اکثریت مردم تاثیرات زیادی داشته باشد. اما به نظر می رسد مصلحت بر این بوده یا فشار هایی متوجه قوه قضائیه بوده است. اما انتظار می رفت که این جلسات علنی باشد و مردم بدانند که چه مباحثی در پرونده ایشان مطرح است و ایشان چه پاسخی می دهند . پاسخ ایشان می تواند معیاری برای قضاوت مردم باشد. در چنین پرونده هایی هر چه ما شفاف تر عمل کنیم و مردم بیشتر درجریان مسائل قرار بگیرند، افکار عمومی روشنگری بیشتری پیدا خواهد کرد و در ادامه صدور حکم و بستر سازی آن تاثیر زیادی داشت.

ارسال نظر

آخرین اخبار