در آخرین روز هفته گردشگری انجام شد؛

یک گردشگر آلمانی با هدف بازدید از دیوار تاریخی گرگان و موزه مردم شناسی و صنایع دستی گمیشان با کامیون مجهز به اسکان خود یک شب را میهمان مردم گمیشان شد و از جاذبه های شهر دیدن کرد.

بازدید توریست آلمانی از جاذبه های گردشگری گمیشان + تصاویر

به گزارش گلستان24، گردشگر آلمانی با کامیون مجهز به اسکان در آخرین روز هفته گردشگری با هدف بازدید از دیوار بزرگ گرگان و جاذبه های شهرستان وارد گمیشان شد.

و با هماهنگی و همکاری فرمانداری گمیشان و یگان حفاظت میراث فرهنگی گمیشان از جاذبه گلفشان قارن یارق و کارگاه گمانه زنی باستان شناسی در بوراق تپه روستای سقر تپه شهرستان گمیشان طی هماهنگی قبلی با آقای عمرانی مدیر پایگاه دیوار بزرگ گرگان بازدید کرد.

هانس در جریان بازدید از کارگاه گمانه زنی باستان شناسی سقرتپه که کارشناسان میراث فرهنگی کشورمان با همکاری یک بانوی کارشناس آلمانی در حال کاووش بودند ، از دیدن هموطن خود خوشحال شد و گپی کوتاه و صمیمانه با او داشت.

هانس به خبرنگار ما گفت: حدودا دوازده روز پیش از مرز ترکیه با کامیون مجهز به اسکان خود وارد خاک ایران شده است و ابتدا یکی دوروزی را مهمان مردم تبریز بوده و از این شهر زیبا دیدن کرده است و سپس به تهران رفته و از آنجا به استان گلستان سفرکرده است

هانس می گوید دیداراقامت یک شبه در گمیش تپه و دیدن جاذبه های گردشگری برایش یک تجربه لذت بخش بوده و سفر کوتاه و خوبی را در گمیشان تجربه کرده است .

هانس می گوید: معمولا تنها سفر می کند و برای اولین بار است که به ایران سفر می کنم و ایرانیها را مردمی بسیار خوب و مهمان نواز و بینظیری دیدم که در هیچ جای دیگر نمونه اش را نمی توان دید.

وی گفت : قصد دارد پس از استان گلستان از شهرهای نیشابور و مشهد و دشت لوت و استان کرمان و اصفهان هم دیدن کند .

هانس که یک مکانیک بازنشسته است این سفر برایش تجربه خوب و شیرینی بود و بازهم به ایران سفر خواهد کرد.

7

8

9

گفتگویگردشگر آلمانی با بانوی باستانشناس آلمانی در سقرتپه

10

1

2

3

4

5

6

 

منبع:ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار