حواشی روز پایانی نمایشگاه کتاب گلستان

دهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان، شب گذشته پس از پنج روز فعالیت به کار خود پایان داد.

 از بازدید استاندار تا انتقاد یک غرفه دار

به گزارش گلستان24،شب پایانی دهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان، شب گذشته و پس از پنج روز فعالیت با چند حاشیه همراه بود.

-اولین مسئله صف طویل خودروهای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی مقابل درب نمایشگاه بود که اصرار دقیقه نودی مردم برای استفاده از نمایشگاه و یا استمرار و شرکت چندباره برخی و استقبالی که نشان از تغییر فرهنگ مطالعه در استانمان داشت در نوع خودش جالب بود.

-نکته بعدی تخفیف های بعضا تا 50درصدی برخی غرفه داران بود که از قضا شلوغ ترین غرفه ها از منظر برخورداری از پرمخاطب ترین کتابها نظیر کتابهای دینی و مذهبی، بودند.

-مطلب بعدی فراوانی کتاب های شعر و ادبیات فارسی نظیر دیوان حافظ، مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، شاهنامه فردوسی و در مقابل کمبود برخی کتاب های دینی مانند "نهج ابلاغه" بود.

-در شب آخر نمایشگاه برخی غرفه داران از همان ساعت 18 و 19 اقدام به جمع کردن کتابهای خود کردند اما برخی نیز تا آخرین لحظات همچنان مانند روزهای نخستین بازارشان گرم بود.

-حضور استاندار گلستان و برخی مسئولین دیگر و بازدید غرفه به غرفه شخص صادقلو به همراه حجت الاسلام فضیلت و همراهی چند خبرنگار با تیم آنها از مناظر دیگری بود که در شب آخر نمایشگاه به چشم می خورد.

ketab1

-استاندار در برخی غرفه ها به دقت چندین کتاب را ورق زده و در رابطه با آن سخن می گفت، در یکی از غرفه ها غرفه دار از کم بودن تبلیغات گله کرد که فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در پاسخ گفت که تبلیغات خیلی وسیع و گسترده انجام شده است.

-نکته جالب توجه دیگر شلوغ بودن غرفه های جنبی نمایشگاه و فروش سوغات و خوراکی بود که سیل عظیمی از جمعیت را به سمت خود کشانده بود.

-فعالیت ستاد خبری و رادیویی نیز در شب آخر قوت گرفته بود.

-قدرت الله دائمی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان نیز از فروش 500میلیون تومان بن خرید کتاب در مدت دایر بودن این نمایشگاه خبر داده بود.

-استاندار گلستان نیز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این دوره نسبت به دوره های گذشته از منظر حضور انتشاراتی های مهم و تعداد ناشران و عناوین موجود ارتقا پیدا کرده است.

ketab2

گفتنی است دهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان از چهارم آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های استان گلستان آغاز به کار کرده بود.

منبع:پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار