رییس اداره ترانزیت بین‌المللی حمل و نقل گلستان:

رییس اداره ترانزیت بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نیز گفت: پایانه مرزی اینچه‌برون به‌دلیل قرارگرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و ارتباط با کشورهای آسیای میانه، از ظرفیت نقش‌آفرینی بیشتر در تولید سرمایه برای کشور برخوردار است.

اینچه‌برون موقعیت خوبی برای نقش‌آفرینی در تولید سرمایه دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالحمید قورچاقی اظهار کرد: اجرای سند توسعه بخش حمل و نقل گلستان به ویژه در حوزه ترانزیت (پایانه مرزی اینچه‌برون) می‌تواند تاثیر زیادی در تولید ناخالص درآمد استان داشته باشد.

به گفته وی سهم استان گلستان از محل ترددهای مرزی پارسال کشور ۲ درصد بود که این رقم ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ماقبل است.

رییس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: رشد تردد مرزی استان نشان می‌دهد اگر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون شتاب گرفته و در کنار آن نیز تردد مرزی این منطقه آسان‌تر شود، رسیدن به رشد اقتصادی، امکان‌پذیرتر خواهد شد.

وی افزود: شتاب در سرمایه‌گذاری اینچه‌برون به پویایی اتاق بازرگانی گرگان و تشکل‌های صنفی مرتبط نیاز دارد تا با رفع موانع و توسعه زیرساخت‌ها، به این هدف نزدیک‌تر شد.

قورچاقی، بازسازی و تعریض جاده ۲۳۰ کیلومتری اینچه‌برون به «ترکمن‌باشی» در ترکمنستان را یکی از نیازهای مهم استفاده هرچه بهتر از ظرفیت پایانه مرزی اینچه‌برون برشمرد و گفت: این طرح توسط دولت سیزدهم مورد توجه قرارگرفته و اجرای آن با انتخاب پیمانکار ایرانی در دست پیگیری است و با بهره‌برداری از این طرح مهم، تردد مرزی در اینچه‌برون افزایش چشمگیری خواهد یافت.

به گفته وی با همت دولت سیزدهم و بهبود دیپلماسی اقتصادی، تردد در پایانه مرزی اینچه برون از ۷۰ دستگاه در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰ دستگاه در روز رسیده اما هدفگذاری تردد کامیون در این پایانه مرزی حداقل ۲۵۰ دستگاه در روز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار