فرماندار بندرترکمن:

فرماندار بندرترکمن گفت: حیات و استمرار جامعه وابسته به سلامت زنان است لذا در این حوزه باید تلاشهای فراوانی شود تا قابلیتها و اعتماد به نفس در زنان بیشتر شود.

حیات و استمرار جامعه وابسته به سلامت زنان است

به گزارش گلستان24، نشست کارگروه امور بانوان با دستور کار سلامت بانوان در فرمانداری بندرترکمن برگزار شد.

حیات و استمرار جامعه وابسته به سلامت زنان است

در این نشست عبدالحکیم فیروزی با اشاره به اینکه حوزه بانوان یکی از مهمترین مقوله های جامعه است اظهار داشت:اهمیت به بانوان در جامعه متاثر از فرهنگ اسلامی ایرانی ماست که ناشی از جایگاه خاص بانوان در جامعه است.

وی افزود:بعد از انقلاب اسلامی،بانوان در حوزه های مختلف ورود پیدا کردند تا نقش اساسی خود را در جامعه ایفا کنند .

فرماندار بندرترکمن تصریح کرد: علاوه بر کارهای اجتماعی،سیاسی و اقتصادی،سلامت در حوزه جسمی و روحی بانوان با توجه به نقش مهمی که در خانواده دارند امری اساسی است.

نماینده عالی دولت در بندرترکمن ابراز داشت:حیات و استمرار جامعه وابسته به سلامت زنان است لذا در این حوزه باید تلاشهای فراوانی شود تا قابلیتها و اعتماد به نفس در زنان بیشتر شود.

وی گفت:طبق آمار غیر رسمی حدود 35درصد از زنان در جامعه دچار افسردگی هستند و بی شک درصد افسردگی زنان در زنان بیشتر از مردان است لذا در این حوزه باید تلاشهای دامنه داری صورت گیرد.

فیروزی عنوان کرد:باید به این نکته رسید که خود زنان را فعال کنیم تا خود آغازگر حرکت شوند و روی خود حرکتی افراد در جامعه کار شود تا به صورت فرهنگ درآید.

وی ادامه داد:در حوزه سلامت زنان تا زمانی که خود زنان تلاش نکنند قطعا کاری از پیش نخواهد رفت لذا با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه سلامت جسمی و روحی زنان می توان شاهد تحرک،شور و نشاط در این قشر شد.

فیروزی خاطر نشان کرد:شناسایی گروههای خطر و گفتگو و مشاوره در حوزه زنان موجب پیشگیری از آسیبهای موجود در این حوزه خواهد شد.


منبع : آوای ترکمن

ارسال نظر

آخرین اخبار