مدگرایی و رواج پوشش نا مناسب ، شایعترین و قدیمی ترین روش تهاجم فرهنگ غرب ، این بار به دنبال راه نفوذ در جامعه اصیل، سنتی ، و مذهبی ترکمن است .

گسترش نفوذ فرهنگ غرب در پوشش زنان ترکمن

به گزارش گلستان 24، دشمنان دین مبین اسلام به خوبی از آثار مثبت حجاب در جوامع اسلامی با خبر هستند و از دیر باز به دنبال راهی برای از بین بردن این سد مهم دفاعی در ملت های مسلمان بودند و در طول تاریخ هر کجا و در هر جامعه ای که توانستند حجاب زنان را بردارند به دنبال آن رواج فساد و بی بندوباری و بی غیرتی جوانان آن کشور توانستند به اهداف نظامی برای سلطه راه یابند .

برداشتن حجاب زنان کشور الجزیره و به دنبال آن سلطه و چپاول این کشور یک نمونه ای از دهها مورد آن در طول تاریخ است.

جامعه مسلمان کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبوده و همواره در طول تاریخ آماج تیرها و نیرنگ های دشمنان بدطینت قرار گرفته است ، کشف حجاب رضاخانی ، سندی تلخ و مکتوب در تاریخ ایران است که البته با مقاومت ملت ایران ، خصوصا زنان عفیف ایران همراه بود نمونه ای تلخ از این دست اقدامات شیطانی دشمنان اسلام و ایران است.

بعد از پیروزی انقلاب ایران ، مستکبرین اروپایی و امریکایی با تولید و پخش انبوه فیلم سینمایی و سریال های ماهواره ای و تبلیغات لباسها و پوشش غربی ، همواره به دنبال از بین بردن حجاب زنان کشور ما بوده و هستند چرا که به خوبی می دانند که رواج هرزه گری و بی عفتی ، بی غیرتی و بی تعلقی به کشور را به دنبال دارد و راه نفوذ چپاولشان را باز خواهد کرد .

وقتی اندیشمندان و متفکرین اتاق های فکر ایادی استکبار دریافتند که زن عفیف و مسلمان ایرانی حجاب خود را بر نمی دارد به دنبال تغییر سبک پوشش با مد کردن لباسهای تنگ ، بدن نما و با رنگهای تند و زننده کردند تا از این طریق بتوانند نرم نرم و آهسته آهسته در ساختار پوشش زنان تغیییر ایجاد کرده و آرام آرام و تدریجی حساسیت جامعه را نسبت به فرهنگ عریان گری و ابتذال کمرنگ کنند.

متاسفانه در این راه نه تنها جامعه شهری بلکه تک تک جوامع کوچک سنتی و روستایی ایران را از خاطر فراموش نکردند و هیچ یک را بی نصیب نگذاشتند و در این زهگذر ، جامعه سنتی ، مذبی ترکمن هم از این حیث بی نصیب نمانده است.

زنان نجیب و پاکدامن ترکمن صحرا با پوشیدن پیراهن های بلند و پرچین و با چهارقد های سنتی بلند و پر ریشه که سالها و نسل به نسل پوشش خود را حفظ کرده اند نمونه ای از پوشش یک زن سنتی مذهبی در جامعه ترکمن مسلمان ایران هستند که متاسفانه در سالهای اخیر با نفوذ فرهنگ بی ریشه غرب ، و ترویج آن خصوصا در بین جوانان ، پیراهن های زنان آنچنان تنگ و چسبان است که اگر پارچه های ریون و کشدار در تولید این لباسها به کار نرود عملا راه رفتن با این لباسه امکان پذیر نیست.

فراوانی و اشباع بازار شهر های ترکمن نشین از انواع و اقسام طرح های مختلف و جذاب از پارچه های ریون و کشی بی دلیل نبوده و یکی از برنامه های تغییر سبک پوشش زنان ترکمن به وسیله مروجین فرهنگ غرب است که این مسئله قطعا باید اطلاع رسانی و جلوی آن گرفته شود.

شلوارهایی که بعضا آب رفته و کوتاه شده و چهارقدهایی که نازکتر از قبل بافته می شود همه و همه به دنبال راه نفوذ در پوشش زن اصیل ، پاکدامن و مذهبی ترکمن می گردد.

وقتی به سطح شهر می روی و با برخی افرا گفتگو می کنی به وارد قابل توجهی بر میخوری ، نکته جالب نارضایتی اکثریت قریب به اتفاق زنان حتی کسانی که پوشش چندان مناسبی نداشتند از این لباسهای مد شده نامناسب بود.

هر چی مد بشه عادی و اگر خلاف آن استفاده بشه وصله ناجور است

جمله بالا را یکی از زنانی که پوشش مناسبی هم نداشت گفت و ادامه داد ، من هم از این لباس تنگ ، معذب هستم ولی وقتی همه از این نوع پوشش استفاده می کنند ما هم مجبوریم و گرنه دل خوشی از این لباس نداریم.

راستی اگر کمی در جامعه بیشتر اطلاع رسانی شود ، اگر اعتماد به نفس خانمها افزایش یابد اگر با آثار مخربی که این پوشش قبل از همه بر روی شخصیت خود آنها دارد آشنا شوند باز هم حاضر به پوشیدن چنین لباسهایی هستند.

عادی شدن و همگانی شدن یک عمل ، هرگز دلیل بر درستی آن کار و از بین رفتن آثار گناه و تخریب عمل نخواهد شد . خصوصا در مسائل شرعی که حد و حدود آن کاملا در دین اسلام بیان شده است./ارکین نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار