رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از رونمایی اجرای ۸۰ پروژه‎ در استان گلستان خبر داد و گفت: تا تابستان سال آینده این پروژه‎ها مانند خانه بهداشت و مراکز خدمات درمانی شهری ساخته می‌شود.

۸۰ پروژه دانشگاه علوم پزشکی در گلستان ساخته می‌شود

به گزارش گلستان24، تقی ریاحی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: در ارائه بودجه از طرف رئیس جمهور و تاکیدی که مقام معظم رهبری در خصوص طرح تحول داشتند عنوان شد طرح تحول سلامت وابسته به وزارت بهداشت و دولت نیست، گر چه در اجرای این طرح دولت به عنوان میثاقی با مردم به تعهدات خود برای طرح تحول عمل کرده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول قامت ایستاده‎ای دارد و برای مردم ماندگار خواهد بود، افزود: طرح تحول به عنوان یک دستاورد ملی برای نظام به شمار می‎رود و از لحاظ موضوع جایگاه خاصی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: سلامت و درمان برای مردم حائز اهمیت است و با اجرای این طرح هزینه‎های درمان کاهش پیدا کرده است.

ریاحی با بیان اینکه از نظر مالی این طرح بار هزینه‎ای و اعتباری زیادی داشت، تصریح کرد: بحث هدفمندی یارانه‎ها که جزء مهمی از طرح سلامت بود تحقق لازم را نداشت و با وجود همه فشارها بر کارکنان خدشه‎ای بر بار خدمات ندیدیم و در روزهای آینده شاهد خواهید بود آن چیزی که پیش‎بینی کردیم محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خیلی از حوزه‎ها به اقدامات کیفی نمی‎توانستیم بسنده کنیم، افزود: دو نمایه برای فعالیت‎های میان مدت و بلندمدت در حوزه سلامت  طراحی کرده بودیم و براساس آن برنامه‎ها را دنبال ‎کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: پروژه‎ها را توانستیم به کمک خیرین انجام دهیم و آخرین پروژه ما بیمارستان بندرگز است که در چند روز آینده ارائه خدمت آن آغاز می‌شود.

افزایش بیش از 800 تحت بیمارستانی در گلستان

ریاحی اظهار داشت: در 3 سال گذشته یک‌هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته شده اما بخشی از آن جایگزین بوده و توانستیم 800 تخت به ظرفیت استان اضافه کنیم.

وی  با بیان اینکه از نظر توسعه و ساخت بیمارستان در استان، بیش از 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت استان افزوده می‌شود، افزود: شرایط استان اجازه نمی‎داد که به دنبال کارهای بلندمدت باشیم و امیدواریم اتفاقات خوبی در سال پایانی دولت اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در بیمارستان‎های 5 آذر، طالقانی و بیمارستان گنبدکاووس فضا اجازه نمی‎داد که به آن تخت اضافه کنیم، افزود: توسعه و ساخت بیمارستان 5 آذر آغاز شده و بخشی از بیمارستان به این منظور تخلیه شده که امیدواریم بتوانیم با توسعه آن کمبود تخت را در این بیمارستان جبران کنیم.

ریاحی گفت: کلینیک تخصصی‎ شهرستان‌های کلاله، بندر ترکمن ، گنبد کاووس و کردکوی راداریم که بخشی از آن در حال ارائه خدمت هستند و بخشی دیگری از آن راه‎اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش روانپزشکی فضای درمانی گرگان فضای خوبی نیست، افزود: پروژه‎ای مانند گنبدکاووس به بخش قلب در استان به ما کمک می‎کند.

ساخت 80 پروژه علوم پزشکی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از رونمایی اجرای 80 پروژه‎ در استان گلستان خبر داد و گفت: تا تابستان سال آینده این پروژه‎ها مانند خانه بهداشت و مراکز خدمات درمانی شهری ساخته می‌شود.

ریاحی به حوزه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در بحث پروژه آموزش عالی، رشد و توسعه آموزشی علوم پزشکی اتفاقات خوبی در دولت تدبیر و امید رقم خورده است.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بحث سلول‎های بنیادی در استان گلستان رقم خواهد خورد، افزود: در ابتدای کار هستیم و باید بتوانیم بخشی از رسالت خود را در آموزش و توسعه علم برداریم.

ریاحی با بیان اینکه مقوله سلامت بحث بسیار مهمی است، افزود: شهرک سلامت در گرگان با 55 هکتار و در گنبدکاووس با 40 هکتار جانمایی شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار