تا بهمن سال آینده تمام پروژه های نیمه تمام درمانی استان بهره برداری می شوند.

پیشرفت 50 درصدی بیمارستان سوانح سوختگی گرگان پس از 8 سال !

اسفند سال 1384 و طی سفر اول هیئت دولت نهم بود که کلنگ بیمارستان 40 تختخوابی سوانح سوختگی گرگان در جنب بیمارستان 5 آذر در 4 طبقه و 5 هزار مترمربع به زمین خورد. بیمارستانی که طبق وعده شهریار سمنانی رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار بود تا پایان سال91 به بهره برداری برسد. حالا 8 سال از زمان کلنگ زنی و حدود 3 سال از وعده بهره برداری آن گذشته است.

به گزارش گلستان 24، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان وعده بهره برداری از تمام پروژه های نیمه تمام درمانی استان تا پایان سالجاری را می دهد و مسئول پروژه، از پیگیری ها و پیشرفت 50 درصدی بخش سوانح سوختگی می گوید.

هرچند شهریار سمنانی در سال 1390 در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبات سفر اول و دوم هیئت دولت به استان درباره این پروژه گفته بود؛ در جریان سفر رئیس جمهور به استان مجوز احداث بیمارستان سوانح و سوختگی استاندارد 40 تخته در شهرستان گرگان اخذ و مراحل ساخت آن آغاز شده و با توجه به تامین اعتبار کافی در جریان سفر سوم رئیس جمهور و تسریع مراحل احداث به نظر می رسد این بیمارستان حداکثر در هفته سلامت سال آینده (1391) افتتاح و بهره برداری شود و وجود بخش Icu ، اتاق عمل ویژه پیوند پوست و بخش جراحی پلاستیک را از جمله ویژگی های این بیمارستان عنوان کرده بود اما بهمن سال گذشته بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جمع خبرنگاران از پیشرفت 45 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: برای تکمیل این بیمارستان نیاز به 12 میلیارد تومان اعتبار است که 8 میلیارد تومان آن برای تجهیز آن باید هزینه شود.دکتر تقی ریاحی افزود: با توجه به کمبود اعتبار، اجرای این طرح ها متوقف شده است و در سال آینده جزو طرح های اولویت دار خواهد بود.

بهره برداری تا دهه فجر 94

ریاحی با اشاره به ویژگی های این بیمارستان خاطرنشان کرد: این مرکز دارای استانداردهای لازم با 25 تخت است.وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای این بیمارستان بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است و برای تکمیل شدن به 12 میلیارد اعتبار دیگر نیاز دارد که 4 میلیون آن برای ساخت و 8 میلیارد تومان هم برای تجهیز آن هزینه خواهد شد.

حالا بیش از یکسال از آن تاریخ می گذرد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به پیگیری خراسان گفت: ظرفیت فعلی درمان دولتی جوابگوی خدمات مورد نیاز مردم نیست و نهادهایی مانند نیروهای انتظامی و مراکز خصوصی درمان و تامین اجتماعی باید دست بخش دولتی را بگیرند تا خدمات بهتری ارائه شود.تقی ریاحی اظهار کرد: امروز ما در تمامی عرصه های مرتبط با سلامت از قبیل بهداشت، درمان و آموزش دراستان طرح مورد بهره برداری داریم تا بتوانیم خدمات مرتبط با سلامت را دراستان ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: تا دهه فجر سال آینده تمام پروژه های نیمه تمام درمانی استان به بهره برداری می رسد و بیمارستان سوانح سوختگی نیز یکی از طرح های اولویت دار و نیمه تمام است.وی با بیان اینکه بیمارستان سوانح و سوختگی گالیکش که غیر فعال شده بود مجدد با اضافه شدن 20 تخت به جرگه خدمت برگشت، اضافه کرد: هم اکنون در گلستان یک هزار و 750 تخت بیمارستانی دولتی فعال است تا سال آینده به بیش از ۲ هزار تخت خواهد رسید.

بخش سوانح سوختگی نه بیمارستان

در ادامه پیگیری ها مسئول پروژه بیمارستان سوانح سوختگی گلستان در پاسخ به خراسان گفت: هرچند بیشترین پیگیری ها در این خصوص انجام شده اما به دلایل مختلف این پروژه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدرسی افزود: هم اکنون بحث بیمارستان سوانح سوختگی مطرح نیست بلکه این پروژه فقط یک بخش بیمارستانی است که به سوانح سوختگی اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: موضوعات مختلفی در خصوص این پروژه مطرح است که به دلیل مباحث مطرح شده در پدافند غیرعامل از دادن برخی از اطلاعات به خبرنگاران معذور هستیم اما اگر روابط عمومی دانشگاه صلاح بداند آن را در اختیار اصحاب رسانه قرار می دهیم.

شایان ذکر است؛ در حالی مدرسی مسئول پروژه بیمارستان سوانح سوختگی گلستان از هماهنگی با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سخن می گفت که پیش از آن این امر انجام شده بود و به نظر می رسد اما و اگرهای دیگری مطرح است که تعداد تخت های بیمارستان سوانح سوختگی گرگان از وعده 40 تختخوابی رئیس اسبق دانشگاه به 25 تخت تقلیل یافته و حالا هم مسئول پروژه از بخش سوانح سوختگی صحبت می کند نه بیمارستان سوانح سوختگی گرگان!!!! / زهرا بهرامی؛ روزنامه خراسان

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار