رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از وجود بیش از 81 هزار بیکار در این استان خبر داد.

وجود بیش از 81 هزار بیکار در گلستان

به گزارش گلستان24، حسینقلی قوانلو امشب در بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان اظهار کرد: تاکنون 271 واحد به واسطه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تسهیلات دریافت کردند که مبلغ پرداختی، 339 میلیارد تومان بوده است.

وجود بیش از 81 هزار بیکار در گلستان

وی ادامه داد: تا کنون 221 واحد نیز به‌طور مستقیم از بانک‌ها تسهیلات لازم را در مجموع به مبلغ 192 میلیارد تومان دریافت کردند که در مجموع 531 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جایگاه ما در سطح کشور جایگاه پنجم است که از این میزان تسهیلات پرداختی، تنها 185 میلیارد تومان را بخش صنعت استان دریافت کرده است.

قوانلو تاکید کرد: در حال حاضر جزء معدود استان‌هایی هستیم که تسهیلات پرداخت شده در بخش کشوری میزان قابل توجهی است که درصد پرداختی بین بخش صنعت و کشاورزی 54 به 47 است.

بازدید نظارتی از 63 واحد دریافت کننده تسهیلات دولت

وی اضافه کرد: در این راه بانک سپه 46 میلیارد تومان، بانک ملت 30 میلیارد تومان، بانک ملی 118 میلیارد تومان، بانک کشاورزی 72 میلیارد تومان، بانک آینده یک میلیارد تومان، بانک رفاه 13 میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن 18 میلیارد تومان، بانک تجارت 6 میلیارد تومان و بانک توسعه تعاون 3 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: تا کنون از 63 واحد که تسهیلات به آنها پرداخت شده، بازدید نظارتی صورت گرفته است.

قوانلو اضافه کرد: از مجموع این 63 واحد، هشت واحد غیرفعال بوده که با پرداخت تسهیلات فعالیت آنها احیا شده و 15 واحد نیز در صورت عدم دریافت حمایت دولت تعطیل می‌شد.

ایجاد 606 شغل جدید با صدور 82 پروانه فعالیت در سال‌جاری

وی تاکید کرد: در راستای حمایت از این واحدها 339 شغل ایجاد شده و 48 واحد نیز با جذب حمایت دولتی میزان تولید خود را افزایش داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 82 واحد پروانه فعالیت دریافت کردند که با شروع به‌کار این واحدها 606 نفر دارای شغل شدند.

قوانلو متذکر شد: در بهار 1393 نرخ بیکاری 13 و 7 دهم درصد بوده است اما در بهار 1395 میزان نرخ بیکاری 13 و هشت دهم درصد بوده که میزان بیکاران استان 81 هزار و 817 نفر است.

وی در پایان با اشاره به افزایش میزان بیکاری در استان ابراز کرد: دلیل این افزایش نرخ بیکاری این است که در سال 1394 وضعیت بودجه طرح‌های عمرانی بهتر بود و به‌دلیل عدم تزریق بودجه برای طرح‌های عمرانی، بیکاری ناشی از عدم فعالیت‌های عمرانی بیشتر شده است.

انتهای پیام


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار