در همین خصوص قبلا برخی از اهالی و شورای قرق پیگیری کرده اند اما جواب روشنی از مسوولان دریافت نشده است و از آنجاییکه به اصطلاح مالک فعلی آن انجمنهای اسلامی به عنوان یک تشکل اصلاح طلب و در رآس آن پدر معنوی این مجموعه آقای حجت الاسلام سید ضیا میردیلمی میباشد و...

پنج هکتار زمین قرق گرگان در دستان یک تشکل اصلاح طلب علی آباد کتول

به گزارش گلستان24،زمین کشاورزی به مساحت 5هکتار واقع در شهر قرق گرگان که ابتدائا متعلق به یکی از ارامنه قرق که در زمان پیروزی انقلاب از ایران رفته بود ودر حال حاضر در آمریکا سکونت دارد و چندسالی توسط اهالی مورد کشت قرار میگرفت. بعداز مدتی توسط شورای منتخب مردم که زیر نظر جهاد تشکیل گردیده بود(هیئت هفت نفره)مدیریت ودرامد ان برای امور روستا هزینه می شد. شنیده ها حاکیست درزمان ریاست فردی بنام ولی الله مهدوی در شورا زمین  مزبور با فرزند مالک اولیه ی زمین (فرد مقیم آمریکا-چیطاریانس) که مقطعی به ایران امده بود با اتحادیه ی انجمن اسلامی علی آباد کتول مصالحه شده و شرط مصالحه انجام کار فرهنگی معین می گردد. با فرض اینکه این مصالحه درست باشد که خود جای بحث دارد!!! آیا واقعا زمینی که ملک قرق بوده وباید منافع ان نیز به  مردم نیازمند آن منطقه می رسیده و یا در زمینه فعالیت های فرهنگی در راستای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی هزینه می شده ،چرا  می بایست بعد از گذشت حدودا 25 سال  همچنان مالکیت و درآمد آن برای مردم منطقه مبهم باقی بماند؟!ضروری است روشن شود در آمد زمینی که  بنا بوده برای مردم محروم منطقه و در زمینه ی ترویج فرهنگ انقلابی  صرف شود آیا واقعا در این مسیر هزینه شده و یا ممری برای بسط فعالیت های سیاسی یک تشکل اصلاح طلب قرار گرفته است؟! آیا نباید مردم منطقه بصورت شفاف در جریان در آمدهای مربوط به این زمین و یا حتی در مرتبه ای بالاتر مالکیت  فعلی و تصرف این زمین توسط هر شخص حقیقی و یا حقوقی قرار گیرند؟! باید بپرسیم پشت پرده ی واگذاری این زمین به یک تشکل سیاسی چه افرادی بوده اند و چرا چنین اقدامی را با وجود مستحق ترین افراد در آن منطقه انجام داده اند؟ واقعا درامد این ملک صرف چه کارهایی می شود؟!وچرا می بایست این زمین  از بدو به اصطلاح واگذاری تاحال حاضر در اختیار یکی از اعضای سابق شورای محل قرار گیرد و نامبرده در حدود 25 سال در آن زمین به کشت و کار بپردازد؟! آیا واقعا این واگذاری نمی تواند محل شبهه برای مردم آن منطقه باشد؟!

لازم به ذکر است در همین خصوص قبلا برخی از اهالی و شورای قرق پیگیری کرده اند اما جواب روشنی از مسوولان دریافت نشده است و از آنجاییکه به اصطلاح مالک فعلی آن انجمنهای اسلامی به عنوان یک تشکل اصلاح طلب و در رآس آن پدر معنوی این مجموعه  آقای حجت الاسلام سید ضیا میردیلمی  میباشد و از نفوذ بالایی برخوردار بوده اند این موضوع اذهان مردم شهر قرق را تحریک میکند که آنها صاحب نفوذ در ادارات هستند و نمیشود با آنها برخورد کرد و همین موضوع باعث شد که پیگیری جدی در این خصوص صورت نپذیرد و این مطالبه عمومی مسکوت بماند.

برخی از اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی علی آباد کتول عبارتند از آقایان 

۱  -سید ضیا میردیلمی روحانی اصلاح طلب 

۲-محمدرضا دیلم (دوست صمیمی هوشنگ صباغان) که غالبا تمام امورات را ایشان پیگیری و اجرا میکند.و دارای مرغداری در دهانه محمدآباد کتول اول روستای ییلاقی ماهیان میباشد که اکثر جلسات خاص آقایان در آن محل برگزار میگردد که البته برخی شنیده ها حاکی از آن است که ایشان نیز از حمایت بسیار جدی فرماندار فعلی علی آباد کتول برخوردار است و شنیده شده فرماندار فعلی به شدت تحت تاثیر مشاوره های نامبرده میباشد.

3-محمدرضا اسفندیاری  معاون شهردار گرگان

۴-احمد تجری مفرد فرماندار علی آباد کتول 

۵-سید رحمت الله میردیلمی بخشدار کمالان 

۶حمید ملک حسینی بخشدار مرکزی علی آباد کتول 

۷_سید  موسی میردیلمی گزینه سابق بخشداری کمالان و کارمند فرمانداری علی آباد کتول

۸-اسماعیل دیلم شهردار سابق پردیس

9-حجت الاسلام سید محمود میردیلمی رییس ارشاد علی آباد کتول

و برخی دیگر از چهره های سیاسی....

و نکته آخر با توجه به اینکه ظاهرا انجمنهای اسلامی علی آۀباد کتول زیر نظر اتحادیه استان می باشد ،سکوت معنادار محمد حسین علی اصغری دبیر فعلی اتحادیه انجمنهای اسلامی و دبیران قبلی اتحادیه در این خصوص بسیار پرمعنا میباشد و تاکنون در مواجه با سوالات برخی مطالبه گران شهر قرق به نوعی از جواب طفره رفته اند.و افکار عمومی انتظار پاسخ شفاف و به دور از فضاسازی را دارد و حداقل انتظار این است که هزینه و درآمد این زمین صرف امورات فرهنگی یا سایر موارد در شهر قرق شود و اساسا این زمین هیچ وجه و ربطی به انجمن اسلامی علی آباد نداشته است و حال چند سوال از مسوولان اتحادیه:

سوال اول اینکه به چه حسابی این زمین واگذار شد و چه کسانی نقش داشتند و واگذار کننده چه فرد و یا نهادی بوده است و اساس و علت واگذاری به یک تشکل اصلاح طلب چه بوده است ؟؟

و سوال دوم اینکه چرا این زمین که آقایان مدعی اند که به نوعی عمومی و اتحادیه به حساب میآید فقط در طول این بیش از  25سال واگذاری دست آقای مهدوی میباشد؟؟آیا نباید سالانه حداقل اطلاع رسانی بشه و هرکس اجاره بیشتری پرداخت کرد به او واگذار شود و شفافیت در این خصوص برای اهالی قرق صورت پذیرد؟؟؟

سوال سوم اینکه در طول این سالها چرا هیچ وقت توضیحاتی راجع به این زمین داده نشد و گفته نشد مبالغ دریافتی کجا و چگونه هزینه شده است؟؟

سوال چهارم اینکه چرا هر وقت کسی خواست پیگیری کنه برخی مانع میشدند و با فضا سازی های بی مورد قصد عدم شفافیت این مطالبه به حق مردم قرق را داشتند و با تهمت جواب افراد مطالبه گر را داده اند؟؟

سوال پنجم اینکه چه رابطه ای  بین این دوستان علی آباد فاضل آباد و گرگان است که تاکنون هروقت صحبت این موضوع شده مسئولین اتحادیه استان از پاسخگویی طفره رفته اند؟؟

و در آخر شنیده های موثق حاکی از آن است که آقای محمدرضا دیلم به شدت پیگیر بحث الحاق به بافت و مجوزات لازم برای استفاده های مختلف از زمین مذکور میباشد.و بایستی شهرداری قرق هوشیارانه در این خصوص عمل نماید.

امید است با طرح این سوالات که از دغدغه ی مردم محروم شهر قرق نشآت گرفته شاهد پاسخی منطقی به سوالات فوق الاشاره باشیم

 

منبع:عدالت خواهان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار