پرداختن به مسائل سخیف فرهنگی

لودگی و پرداختن به مسائل سخیف فرهنگی موجب غفلت دانشجویان از مسائل علمی می شود.

لودگی همچنان گریبانگیر فضای فرهنگی دانشگاههای استان گلستان

به گزارش گلستان 24، دانشگاه به عنوان سنگر اصلی اشاعه فرهنگ غنی اسلامی و مقابله با جنگ نرم دشمن از جایگاه ویژه ای برخوردار است آنچنان که امام راحل در این خصوص فرمودند:« اگر دانشگاه اصلاح شود، جامعه اصلاح می شود.»

اما فضای این روزهای دانشگاههای استان و برگزاری جشن هایی با عناوین مختلف و دور از شأن محیط های علمی نشان می دهد نه تنها دانشگاه به رسالت خود جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری گام بر نمی دارد بلکه در مسیری متفاوت در حرکت است.

برنامه هایی به ظاهر فرهنگی اخیرأ در برخی دانشگاههای استان با عنوان جشن خوابگاهها برگزار شد که متاسفانه شاهد فحاشی، برخوردهای فیزیکی، موسیقی های مهیج و رقص دانشجویان دختر و پسر بودیم و تاسف بارتر اینکه این گونه جشن ها با حضور حراست و برخی مسئولین دانشگاهی برگزار می شود که مسئولین نیز از این برنامه های بی نصیب نمانده اند و از خنده روده بر شده اند.

در این راستا با خبر شدیم ،جشنی عصر روز گذشته با عنوان" جشن خوابگاهها"در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد که با حواشی قابل تاملی همراه بود.

لودگی

یکی از دانشجویان در این خصوص گفت: جشن روز گذشته از ساعت 15 تا 17 در تالار خلیج فارس دانشگاه برگزار شد که حدود نیم ساعت قارنلی به هنرنمایی و رقاصی پرداخت و موسیقی های مهیج و دور از شان دانشگاه  و دانشجو اجرا شد که بعضا شاهد رقص دانشجویان نیز بودیم.

وی افزود: دانشجویان تئاتری نیز اجرا کردند که دانشجویی در خوابگاه بیمار می شود و او را به بیمارستان منتقل می کنند و در این تئاتر نیز دانشجویان از الفاظ زشت و نامناسبی استفاده کردند که از بیان آنان شرم آور هستم .

دانشجویی دیگر در ادامه گفت: اینکه این همه قارنلی را به جشن های استانی دعوت می کنند و خروجی برنامه های او آموزش رقص به کودکان و ترویج فرهنگ غربی و روابط دختر و پسر است باید مسئولین فرهنگی استان پاسخگو باشند اما حضور وی در محیط های علمی و حرکات زشت و زننده  او جای بسی تامل دارد.

در پایان باید گفت: مسئولین دانشگاهی بویژه مسئولین فرهنگی باید هوشیار باشند و بدانند که فلسفه وجودی دانشگاه ارتقاء سطح علمی، آموزشی و تربیت نیروی انسانی و دانشگاه عامل رشد و شکوفایی استعدادهای درونی و شاخص پیشرفت علمی و فرهنگی کشور است .

انتهای پیام/دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار