اختتامیه اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان

استاندار گلستان در مراسم اختتامیه نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان گفت: زمان و زمین و بشریت بدهکار شهیدان هستند چرا که نقشی ایفا کردند که سبک زندگی شد.

استاندار گلستان: زمان و زمین و بشریت بدهکار شهیدان هستند/ دشمن از مدل شدن شهیدان می ترسد

استاندار گلستان: زمان و زمین و بشریت بدهکار شهیدان هستند/ دشمن از مدل شدن شهیدان می ترسد

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو، استاندار گلستان در مراسم اختتامیه نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان که در محل نمایشگاه های دائمی استان در حال برگزاری است، گفت: بنام و یاد 4000 شهید در این مکان جمع شدیم، نامی که برای بشریت برکت است، برای راه حق برکت است.

وی افزود: شهیدان اگرچه وصف نشدنی هستند اما در وصف الهی آمده است: « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»، این اقرار و ایمان به زنده بودن شهیدان برای ما خادمین کوچک ایجاد حکم می کند.

صادقلو متذکر شد: شهیدان رزق می گیرند، ایشان عند ربهم هستند، این به معنی خدایی شدن آنهاست، ما باید برای راه خودمان به اینها توجه کنیم، وصف شهیدان به دلیل نقشی است که در صحنه داشته اند، نقش شهیدان فرازمانی است، هم زمان در تصرف شهیدان است و هم بشریت در تصرف ایشان است و هم زمان و زمین و بشریت بدهکار شهیدان هستند چرا که نقشی ایفا کردند که سبک زندگی شد.

استاندار گلستان ابراز کرد: امروز اگر این جلسات را گرفته و این هزینه ها را انجام می دهیم همه برای فخری است که می خواهیم نقش آنها زنده بماند و سبک زندگی بشود، دفاع مقدس الوالعزم حوادث ماست، شهیدات در این تاریخ دنبال فلسفه تاریخ بودند تا مکتب و مدل بسازند.

وی متذکر شد: نقش شهیدان ایجاد مدل است امروز دشمن از مدل گری شهیدان ما وحشت دارد، به همین خاطر ما این را یک ثروت بزرگ فرهنگی می دانیم و احیای یاد و نام شهیدان را مسیری در تقابل با باطل می دانیم.

استاندار گستان تصریح کرد: امروز برای مبارزه با باطل جهانی نیازمند مدل شهیدان هستیم، اگر کسانی می خواهند وصیات شهیدان مغفول بماند دنبال این هستند که اینها مدل نشوند تا باطل حیات خودش را ادامه بدهد، مدلی که مخصوصا در دفاع مقدس ایجاد شد مدل پاسخگو در عرصه مبارزه با باطل جهانی است.

صادقلو گفت: امیدواریم خون بهای شهیدات تمدن ساز عرصه شهید بشود آرزوی ما این است که تمدنی ایجاد شود که متصل به حکومت عدالت محور حضرت مهدی(عج) شود.

انتهای پیام/

منبع : پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار