روایتی از یک حضور عاشقانه

استان گلستان در واپسین روزهای فصل خزان بهاری از جنس شهادت تجربه کرد، از جنس مردان مردی که با سرخی خون خود به سرزمین گلستان سبزی بخشیدند.

گلباران 4000 شهید در خزان گلستان

به گزارش گلستان24،گلستان یکپارچه گرد آمده تا عاملین امنیت و آرامش و سرسبزی و آبادانی خود را قدر بداند، استان گستان به پاس خون های پاک 4000 کبوتر خونین بالش به پا خواسته و خانواده های معزز شهدا را ارج می نهد، این اجلاسیه بزرگ در واقع یک جشن شکرگزاری است.

با سلام بر سید و سالار شهیدان دل به کربلای ایران سپرده می شود؛ سلام به روح آسمانی 4000 کهکشان نورانی، 4000 سرو سرافراز استان گلستان؛ مجری برنامه نظام اسلامی است، خود از روزهای جبهه و جنگ یادگاری در بدن دارد و این جنس را خوب می شناسد، صدای خود را بر ولوم بالا تنظیم می کند و می گوید: سلام من کجا و سلام به دردانه رسول خدا(ص) کجا؟ سلام ما کجا سلام به نور دیده حضرت زهرا(س) کجا؛ بهانه این هم نشینی 4000 سرو سرافرازی است که آبروی کوچه ها شده اند، یاد دلیران، یاد رشیدان بخیر.

خواننده می خواند: «دوباره دلم کرده یاد رفیقان، کجا رفته اند جمله یاران؟... امان از جدایی امان از فراق»، درد جانسوز این فراق از چشمان داغ پدر پیر یکی از این شهیدان خدایی از میان جمعیت در هیبت مرواریدهای ترک خورده بر روی گونه اش می غلطد.

Ejlasiye4000 17

خواننده ادامه می دهد: کجایید ای یاوران خمینی... نام امام(قدس سره) که می آید قامت دیگری روی صندلی راست می شود و تابلوی عزیز شهیدش را محکم تر می چسبد؛ حال و هوای اینجا شلمچه ایست، خانواده های شهدا روی صندلی های خود آرام نشسته اند اما قرار دلشان بی قرار است.

کلیپی از مقام معظم رهبری پخش می شود، جمعیت به احترام سخنان آقا سکوت می کند، معظم له از وفاداری مردم گلستان به انقلاب سخن می گویند، ایشان تسلط کامل بر تاریخ قیام های انقلابی مردم استان در گرگان، گالیکش و گنبدکاووس دارند، سلام جان بخش خود را به مردم استان می رسانند و می گویند به همه مردم استان احساس محبت دارند؛ این جمه آقا برخی شانه ها را در میان جمعیت می لرزاند و بر لبان برخی لبخند رضایتمندی می نشاند.

حضرت آقا از نامه خانواده شهیده منا، «مرجانه نازقلیچی»، به بیت معظم له خبر می دهند، می فرمایند در این نامه ذکر شده این بانوی اهل سنت به نیابت از حضرت آقا به مکه مشرف شده و به شهادت رسیدند، رهبری این را نشانه دلهای در گروی نظام و انقلاب در میان مردم اهل سنت و شیعه استان می دانند و این وحدت را تحسین می کنند.

Ejlasiye 12

توصیه رهبری معظم انقلاب گرامی داشتن یاد و نام خاطره شهداست، می فرمایند دشمن و کید آن را باید شناخت و ایثارگری های شهدا را در جامعه زنده نگه داشت...

واکنش های مدعوین به این توصیه ها لبیک گونه است، آقا می فرمایند مخاطب اول این سخنان مسئولین هستند، اما گویی در این جمع مردم در اطاعت از ولی امر پیشی گرفتند، برادر شهید اهل سنت «عبدالحکیم آتابای» که در جمعیت نشسته است به خبرنگار پاسرو می گوید برادرش سن و سالی نداشت که عازم جبهه های حق علیه باطل شد و ادامه می دهد: مهم ترین وظیفه ما بازماندگان از شهادت حمایت از ولایت فقیه است و این هدف مهم، سنی و شیعه نمی شناسد.

e28

دیگری مرد مسنی است که گمان می رفت پدر شهید باشد اما می گوید برادر شهید است و پدر و مادر خود را از دست داده است، شهیدش را با لهجه شیرین شمالی معرفی می کند: «سید محمد موسوی» فرزند ابولقاسم تاریخ شهادت یکم اسفند سال 60 در سن 19 سالگی و مجرد، این برادر شهید سریع می رود سر اصل مطلب! می گوید سخنی با مردم و خانواده شهدا دارم، می گوید مبادا راه وایت فقیه را گم کنیم تا خون شهدا پایمال شود، می گوید راه و یاد شهدا را با این مراسمات و تبلیغات زنده نگه دارید تا نسل جنگ ندیده آرمان های شهدا را بشناسند.

از هر که می پرسیم، گویا، «اطاعت از ولایت فقیه» فصل مشترک انتظارات خانواده شهدای شیعه و سنی در این مراسم است، وحدت در این اجلاسیه در تابلوی عکس های شهدای اهل سنت و اهل تشیع جلوه گری می کند، مردم و روحانیون اهل سنت همانقدر سرافرازانه زیر پرچم های مقدس جمهوری اسلامی که بر سقف سالن خودنمایی می کند، نشسته اند، که، مردم شیعه به آن می بالند، چتر ایمن این نظام بر سر همه مذاهب پهن است و شهدای هر دو مذهب این وحدت را تحکیم می بخشند.

Ejlasiye 13

اینجا یاد هشت فصل عشق و دلدادگی در میان جمعیت موج می زند، یاد مردانی که بی سر بوده اند با شقایق ها برادر بوده اند؛ یاد سوسنگرد و تیپ نینوا...؛ نگاه تمثال شهیدان مدافع حرم استان در کنار دکور برنامه به جمعیت است، پلاک های خوشنامی بر ستون های سالن خودنمایی می کند، تلاقی این نگاه و این نسل یک تذکر در خود دارد، سردار صادقی، فرمانده سپاه نینوا استان پشت تریبون از باز بودن در شهادت می گوید و چشمان شهید میردوستی روی بنر به جمعیت لبخند می زند..

آیت الله نورمفیدی پیوند این دو نسل را با این جمله به تصویر می کشد: ما همه منتظریم...، وی با اشاره به آیات شریفه قرآنی بازماندگان از شهادت را منتظران این مقام می خواند و دعوت می کند که از منتظران باشیم.

ایرانی ام، گلستانی ام، در کوچه های شهر من نام 4000 کهکشان نورانی به زیبایی می درخشد..

e32

«دل یاران هوایی گشت امروز، گلستان کربلایی گشت امروز»؛ این ها نغمه های حاج صادق آهنگران است که جمعیت را به قیام دعوت می کند، «سلام خدا بر شهیدان پاک گلستان»ی، این را می گوید و جمعیت به سینه کوفته و تکرار می کنند، نغمه ها همزمان با دستان اوج می گیرند و فرود می آیند، لرزش مخصوص حنجره انقلابی آهنگران حال و هوای خاکریز و سنگر را برای جمعیت تداعی می کند، «مهیا برای نبردم، به تن می کشم جوشن» این مصرع جمعیت را به شور می خواند، صدای سینه زدن ها بالا می رود و برخی میدان داران بلند یا حسین(ع) می گویند...

Ejlasiye 15

e68

Ejlasiye 27

او ادامه می دهد: «به دستورت ای پیر محبوبم جان فدا سازم»...؛ جمعیت لحظات اوج را دم می گیرد، «ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش»...، و همه در حالت آماده باش ایستاده اند و فریاد می زنند: «منتظریم کی شب حمله فرا می رسد امر ز فرماندهی کل قوا می رسد»..

منبع:پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار