رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شازند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 600 هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت تک برگی دریافت کرده‌اند.

5 هزار و 600 هکتار از اراضی ملی شازند سند مالکیت تک برگی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: 5 هزار و 600 هکتار از اراضی ملی شازند سند مالکیت تک برگی دریافت کردند

به گزارش گلستان24، محسن محمدی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 600 هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت تک برگی به نام دولت دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از مجموع 167 هزار هکتار اراضی ملی شازند در حال حاضر بیش از 80 درصد اراضی سند مالکیت دریافت کرده‌اند که تلاش داریم تا پایان سال جاری طرح سند دار کردن اراضی ملی را به پایان برسانیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شازند همچنین از تشکیل 42 فقره پرونده خلع ید اراضی ملی خبر داد و خاطر نشان کرد: تشکیل این تعداد پرونده منجر به خلع ید 54 هکتار از اراضی و یک مورد قلع و قمع به مساحت 2 هزار و 866 متر ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی شده است.

محمدی پیرامون بیمه مراتع گفت: در سال جاری سه هزار هکتار از مراتع زیر پوشش بیمه حوادث از جمله سیل و زلزله قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از مجموع مبلغ بیمه مراتع 64 درصد توسط دولت و 36 درصد توسط بهره‌بردار پرداخت می‌شود که انتظار می‌رود شرکت‌های بیمه‌ای با پرداخت به موقع خسارت‌‌ها بهره‌برداران را به بیمه مراتع تشویق کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شازند بیان کرد: هم اکنون 58 طرح مرتع‌داری به تصویب رسیده که از این تعداد 37 طرح به مرتع داران واگذار شده است.

به گفته وی بیمه مراتع می‌تواند یکی از راهکارهای اصولی برای کاهش ریسک و افزایش اطمینان خاطر بهره برداران در سرمایه گذاری برای مدیریت مراتع محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار