انتظار یک ساله کارگران شهرداری گرگان برای دریافت حقوق

حقوق کارگران پروژه‌های روگذر و زیرگذر شهر گرگان بیش از یک سال پرداخت نشده و شهرداری گرگان هم برای پرداخت حقوق آنان زمینی را به پیمانکار واگذار کرده که این زمین مالک دیگری داشته و کارگران و پیمانکار را با مشکل روبرو کرده است.

زمین‌ واگذار شده شهرداری گرگان به کارگران دو بار فروخته شد

 سیصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی امروز با حضور بخشی از کارگران روگذر و زیر گذر گرگان برای دریافت معوقات خود برگزار شد.

به گزارش گلستان24، براساس گفته کارگران و نمایدنگان آنان و تائید اعضای شورای شهر، براساس مصوبه 26 اسفند ماه سال گذشته شورای شهر گرگان، قرار بود برای پرداخت معوقات پیمانکار پروژه‌های روگذر و زیرگذر شهر گرگان برای پرداخت به کارگران 500 میلیون تومان به صورت نقدی و یک قطعه در زمین در منطقه زنگیان توسط شهرداری گرگان به آنها واگذار شود.

اما براساس گفته کارگران تنها 15 میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت شد و زمینی که به پیمانکار واگذار شده نیز پس از مدتی اعلام شده که پیش از آن به فردی به نام آقای به‌آبادی که خود را از مشاوران شهردار معرفی کرده، واگذار شده است.

در این جلسه شورای شهر گرگان، نماینده کارگران نسبت به شهرداری درباره واگذاری زمینی در زنگیان به ابعاد 540 متر که به عنوان پرداخت بخشی مطالبات به آنها داده شده اعتراض داشتند، چرا که گویا این زمین به شخص دیگری فروخته شده است.

مهران شریفی، یکی از نمایندگان کارگران در صحن علنی شورا با بیان اینکه نزدیک به 100 کارگر روگذر و زیر گذر در شهر گرگان نزدیک به یک سال و نیم است که هیچ حقوقی از شهرداری دریافت نکردند.

وی اظهار داشت: قرار شد به جای بدهی کارگران روگذر و زیر گذر، زمینی واگذار شود و در این راستا یک زمین در زنگیان به کارگران روگذر و زیر گذر داده شده است.

نماینده کارگران با بیان اینکه بخشی از این زمین به مبلغ 280 میلیون تومان آن به فروش رفته و بخشی از حقوق کارگران پرداخت شده، گفت: ما قرارداد بستیم و قرار شد این ملک را دیوار بکشیم اما فردی که خود را یکی از مشاوران شهردار نیز معرفی کرد گفت این زمین به بنده واگذار شده است.

نماینده کارگران روگذر و زیر گذر در شهر گرگان با بیان اینکه بسیاری از کارگران پول نان خریدن ندارند، اظهار کرد: ما نیاز به زمین نداریم و حقوق‏ها و مطالبات خودمان را می‏خواهیم و شهرداری این زمین را از ما بگیرد و به جای آن دستمزدهای معوق ما را پرداخت کند.

حسین ربیعی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه در صحبتی که با مسئولان شهرداری شد، شهرداری اشتباه خود را نسبت به واگذاری این زمین پذیرفته است، اظهار داشت: پول و دستمزد کارگران را باید به روز پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: شهردار گرگان این موضوع را قبول کرده و گفته که ما اشتباه کردیم و بیش از 200 متر از زمین زنگیان به فرد دیگری تحویل داده شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان شورای شهر را خانه مردم دانست و تصریح کرد: زمین زنگیان را باید جابه جا کنیم و برای این کار باید زمینی به روز قیمت‌گذاری شود و یا  پول آن پرداخت شود و یا زمین نسبت به بهای آن معاوضه شود.

ربعیی با بیان اینکه برخی از این کارگران برای خودروهای سنگین خود پول گازوئیل ندارند، افزود: با لجبازی نمی‏‌توان این مشکل را رفع کنیم و شهردار گفته ما مسئول هستیم و باید آن را حل کنیم.

اسدالله  کبیر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم با بیان اینکه رفع مشکل کارگران روگذر و زیر گذر گرگان دو راه حل بیشتر ندارد، تاکید کرد: باید زمین زنگیان را آزاد کنیم و در اختیار کارگران قرار دهیم و یا اینکه برابر قیمت زمین هزینه‏اش پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بخشی از زمین به میزان 280 میلیون تومان فروخته شده، یادآور شد:  زمین به آقای به‌آبادی نیز واگذار شده و اگر این فرد نیز شکایت کند کار مطالبه کارگران گره می‏‌خورد.

علی کلاتی دیگر عضو شورای شهر گگران نیز خواستار رسیدگی و بررسی مطالبات شهرداری به پیمانکاران شد و گفت: شهرداری باید برای رفع این مشکل لایحه خود را به شورای شهر سریع ارائه کند تا مشکل این کارگران زودتر برطرف شود.

علیرضا لیاقی معاون مالی و اداری شهردار گرگان هم با بیان اینکه اجرای اصلاح هندسی محور زنگیان سبب این مشکل شده است گفت: کارگران روگذر و زیر گذر طرف ما نیستند و لازم است آقای رضایی و پیمانکار پروژه به شهرداری بیایند و بگویند زمینی که به ما واگذار شده موجودیتی ندارد تا زمین دیگری به آنها بدهیم.

گفتنی است در راستای این موضوع مقرر شد که شورای اسلامی شهر در روزهای اخیر نامه‌نگاری اداری با شهرداری انجام داده تا مشکل کارگران روگذر و زیر گذر گرگان حل شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار