طی سال جاری صورت گرفت

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی گفت: 8 هزار و 331 کارت هوشمند ملی طی سال جاری در شهرستان کردکوی درخواست شده است.

درخواست بیش از 8 هزار کارت هوشمند ملی در کردکوی

به گزارش گلستان24، محمود قلیش‎لی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع اهمیت و ضرورت اخذ کارت هوشمند ملی برگزار شد، اظهار کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی بخشی از خدمات ثبت احوال در شهرها و روستاها به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در کردکوی یک دفتر پیشخوان دولت به ارائه خدمات می‎پردازد، گفت: از آبان‎ماه سال جاری که دفتر پیشخوان خدمات دولت در کردکوی راه‎اندازی شده، 415 کارت هوشمند ملی درخواست گرفته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی تصریح کرد: کارت هوشمند ملی سه وظیفه شناسایی، احراز هویت و امضای دیجیتال را به عهده دارد.

 

*صدور 11 هزار و 702 کارت هوشمند ملی در کردکوی از آغاز طرح تاکنون

قلیش‎لی با بیان اینکه شهرستان کردکوی در بخش کارت هوشمند ملی وضعیت مناسبی در استان گلستان ندارد، افزود: تاکنون 15 هزار و 871 کارت هوشمند ملی تقاضا گرفته شد.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان کردکوی با توجه به میزان جمعیت 23 هزار و 718 کارت هوشمند ملی بوده است، بیان کرد: در سال جاری 8 هزار و 331 کارت هوشمند ملی درخواست شد که این مقدار 35 درصد از سهم در نظر گرفته شده شهرستان را شامل می‎شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی با بیان اینکه شهرستان آق‎قلا بالاترین و گمیشان پایین‎ترین رتبه مربوط به کارت هوشمند ملی را در استان به خود اختصاص داده‎اند، اذعان کرد: شهرستان کردکوی در خصوص کارت هوشمند ملی در رتبه پنجم قرار دارد.

قلیش‎لی یادآور شد: از 15 هزار و 871 کارت هوشمندی که تاکنون درخواست شد تعداد 11 هزار و 702 کارت هوشمند ملی به مردم تحویل داده شد.

وی در خصوص مراحل ثبت‎نام کارت هوشمند ملی، توضیح داد: متقاضیان می‎توانند پیش‎ثبت‎نام که اینترنتی است را در منزل و یا کافی‎نت انجام دهند که یکی از مزیت‎های دفتر پیشخوان خدمات دولت مستقر در شهرستان انجام پیش‎ثبت‎نام رایگان است علاوه‎بر آن کل هزینه برای دریافت کارت هوشمند ملی 290 هزار ریال است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی با بیان اینکه برای راحتی کار و تسهیل در روال کار این مهم به دفتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شده است، افزود: تنها دفتر پیشخوان خدمات دولت در کردکوی از استانداردهای لازم برای انجام مراحل کارت هوشمند ملی برخوردار است.

خبرگزاری فارس: درخواست بیش از 8 هزار کارت هوشمند ملی در کردکوی

قلیش‎لی با بیان اینکه سه دفتر خدمات ثبت احوال در سه روستای بالاجاده، النگ و چهارده شهرستان کردکوی وجود دارد، گفت: اگرچه این دفاتر برخی خدمات ثبت احوال را ارائه می‎کنند اما در بخش کارت هوشمند ملی به دلیل وجود برخی زیرساخت‎ها، امکانات و رعایت استانداردهای لازم در تنها دفتر پیشخوان خدمات دولت مستقر در شهرستان کردکوی در خیابان ولیعصر کوچه حجتی انجام می‎شود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار