کمیته احیای خلیج گرگان تشکیل شده است

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان گلستان از تشکیل کمیته احیای خلیج گرگان خبر داد و افزود: متاسفانه آب خلیج گرگان به 80 سانت رسیده است.

آب خلیج گرگان به 80 سانت رسیده است

به گزارش گلستان24،"اسماعیل مهاجر" مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز از تشکیل کمیته احیای خلیج گرگان خبر داد و افزود: در راستای تشکیل این کمیته، بودجه ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بالغ بر 5 میلیارد تومان ابلاغ گردیده است که دو کانال چپارقلی و خوزینی لایروبی شوند که این امر پس از مطالعات از سوی کارشناسان، کارعملیات لایروبی دو کانال مذکور عملیاتی می شود.

وی افزود: کمیته خلیج گرگان با مدیریت محیط زیست و با حضور  12 وزارتخانه ، استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، معاون اول رییس جمهور و مسئولین حفاظت از محیط زیست استان تشکیل گردیده است.

"مهاجر" تصریح کرد: خوشبختانه مسئله بخش مرزی خلیج گرگان با حمایت استاندار گلستان برطرف گردیده و پس از اقدامات جامعه اقیانوس شناسی و دریاها، بحث لایروبی دو کانال مذکور آغاز می شود.

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان گلستان با بیان این مطلب که آب خلیج گرگان به 80 سانت رسیده است افزود: در سالیان گذشته آب خلیج گرگان بیش از 2 متر بوده است که در حال حاضر آب خلیج به 80 سانت رسیده است و طبق بررسی های کارشناسان، اگر این مشکل برطرف نگردد، خلیج گرگان طی چند سال آینده خشک خواهد شد.

وی در پایان از مردم شهرهای غرب استان گلستان خواست که فاضلاب شهری و ساختمانی خود را در حریم سواحل و دریا خالی نکنند.

منبع:کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار