مدیرکل ورزش و جوانان گلستان:

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در استان به ازای هر نفر 56 صدم است، گفت: سالن‎های ورزشی در گلستان بر اساس نیازسنجی نبوده است.

سالن‎های ورزشی در گلستان بر اساس نیازسنجی نبوده است

به گزارش گلستان24، بهمن طیبی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سرانه ورزشی در استان گلستان به ازای هر نفر 56 صدم است که با میانگین کشوری فاصله دارد، کشور نیز با میانگین جهانی فاصله دارد، سالن‎های ورزشی در گلستان بر اساس نیازسنجی نبوده است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم اگر قرار است پروژه یا طرح ورزشی را در استان ادامه یا تکمیل کنیم بر اساس نیازسنجی ورزشی باشد.

* طبق افق 1404 سرانه ورزشی باید به یک و نیم مترمربع برسد

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به اینکه اهداف باید با داشته‎های مالی همخوانی داشته باشد بر لزوم ارتقاء سرانه ورزشی در استان تاکید کرد و افزود: باید با منابع موجود، مدیریت لازم را انجام داد تا بهره‎وری اتفاق بیفتد.

طیبی بیان کرد: طبق افق 1404 سرانه ورزشی باید به یک و نیم مترمربع برسد اما تا رسیدن به این عدد فاصله بسیار زیادی وجود دارد ضمن اینکه جمعیت نیز رو به افزایش است.

وی دسترسی به امکانات و سالن‎های ورزشی را جزو حقوق شهروندی برشمرد و افزود: باید دسترسی شهروندان به امکانات ورزشی بیشتر شود.

خبرگزاری فارس: سالن‎های ورزشی در گلستان بر اساس نیازسنجی نبوده است

* واگذاری فضاهای ورزشی از طریق مزایده انجام می‎شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در خصوص واگذاری سالن‎های ورزشی برای توسعه ورزش به ماده 98 اصل 44 قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: بر این اساس فضاهای ورزشی از طریق مزایده باید به بخش خصوصی واگذار شود لذا ما نمی‎توانیم سالن ورزشی در اختیار داشته باشیم و با دریافت اجاره بها آن را واگذار می‎کنیم.

وی از برگزاری جشنواره بومی و محلی به مناسبت گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر خبر داد و گفت: از شرقی‎ترین نقطه استان تا غربی‎ترین نقطه استان این جشنواره برگزار می‎شود.

* دومین المپیاد ورزشی اردیبهشت سال آینده به میزبانی گلستان برگزار می‎شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان از افزایش برنامه‎های ورزشی در ایام دهه فجر نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته 200 برنامه و امسال 300 برنامه ورزشی به مناسبت دهه فجر در استان برگزار خواهد شد.

طیبی همچنین از برگزاری دومین دوره المپیاد ورزشی در 10 رشته خبر داد و گفت: دومین المپیاد ورزشی اردیبهشت سال آینده به میزبانی استان گلستان برگزار می‎شود.

انتهای پیام

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار