مدیرکل گمرک استان گلستان:از تیم فوتبال گمرک حمایت می‌کنیم

مدیرکل گمرک استان گلستان با اشاره به اینکه موضوع صادرات گاز ترکمنستان به ایران یک مسأله مجزا از تجارت بوده است، گفت: قطع صادرات گاز ترکمنستان در تجارت با این کشور تاثیری نداشته است.

قطع گاز توسط ترکمنستان در تجارت با این کشور تاثیری نداشته است

به گزارش گلستان24، سیدابراهیم حسینی، صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه بیشترین وارادات از گمرک و مرز اینچه‌برون به صورت عمده غلات است، افزود: بیشتر واردات ایران از کشور قزاقستان است که غلات عمدتا از طریق راه آهن و ناوگان حمل و نقل ریلی به کشور وارد می‌شود که به مرور با افزایش ظرفیت و امکانات در خطوط ریلی این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود 25 خودروی ترانزیتی از گمرک اینچه برون عبور می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی سخت‌گیری‌های مسؤولان ترکمنستان باعث شده است خودروهای ترانزیتی کمتر از این مرز قصد عبور داشته باشند و به فعالیت صادرات و واردات تمایل نشان داده و بخواهند در این عرصه فعالیت مستمر داشته باشند.

مدیرکل گمرک استان گلستان با اشاره به اینکه تجار و به ویژه شرکت‌های بازرگانی و حمل نقل بار عموما به دنبال تسهیل در عبور و مرور هستند، اضافه کرد: مسیر جاده بین اینچه‌برون تا عشق آباد بسیار نامساعد است که موجب شده تا طرفداران استفاده از این مسیر کاهش پیدا کرده است و ما امروز به دنبال آن هستیم که بتوانیم همان استقبال گذشته را احیا کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه قطع گاز ترکمنستان به ایران تاثیری در تجارت و ترانزیت کالا ندارد، ادامه داد: بیشتر مشکلات کاهش عبور و مرور و تجارت از گمرک اینچه‌برون بین دو کشور ترکمنستان و کشور ما به دلیل تصمیم گیری‌های غیر منطقی و متغیر است که متاسفانه آسیب‌های زیادی به روابط تجاری بین دو کشور زده است.

وی با اشاره به بررسی لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر این لایحه تصویب شده و مراحل اجرایی شدن آن به طور کامل انجام شود بدون تردید در توسعه تجارت و بازرگانی در منطقه و به ویژه در صادرات نقش موثری را ایفا خواهد کرد و ما نیز به شدت از این اتفاق مبارک استقبال می‌کنیم.

مدیرکل گمرک استان گلستان بزرگترین صادر کننده استان گلستان را که کالای آن از مرز اینچه برون صادر می‌شود کارخانه لبنیات صباح دانست و تصریح کرد: متاسفانه یکی از مهم‌ترین صادرات ما در گذشته که صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه یک روزه بود بعد از شیوع آنفلونزا و مطرح شدن این موضوع متوقف شد و هنوز احیا نشده است.

حسینی با بیان اینکه بیشترین صادرات ما از گمرک اینچه برون پنیر و محصولات لبنی است، اظهار کرد: کالاهایی هم‌چون پنیر، رب گوجه فرنگی، خوراک آماده طیور، گوشت مرغ منجمد، قطعات سوله‌سازی، میلگرد، یُد، خامه و شیر طعم‌دار، دوغ، سیمان، گل و گیاه به ترتیب بیشترین صادرات ما از مرز اینچه‌برون است.

خبرگزاری فارس: قطع گاز توسط ترکمنستان در تجارت با این کشور تاثیری نداشته است/ از تیم فوتبال گمرک حمایت می‌کنیم

وی در تشریح کالاهای دارای فراوانی بیشتر در حوزه واردات از گمرک اینچه برون، افزود: بیشترین واردات مربوط به کلروپتاسیم است و برنج، ماشین آلات تولیدی، جو، ماشین لباسشویی، روغن ذرت، اجزا و قطعات ال ای دی، لوازم بسته‌بندی، روغن پایه و گندم به ترتیب بیشترین واردات را در مرز اینچه برون و از گمرک این منطقه دارند.

مدیرکل گمرک استان گلستان از ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی برای صادرات خبر داد و گفت: قبل از این دو برابر حقوق مادی کالا از صاحبان تضمین دریافت می‌شد اما امروز با پیگیری‌هایی که انجام‌شده است این تضمین به یک برابر و یا بخشی از خود کالا کاهش یافته که یک اقدام بسیار بزرگ و اساسی در زمینه جلب نظر تجار است.

حسینی از حمایت ویژه از تیم ورزشی پرسنل گمرک در مسابقات ورزشی آتی کارکنان دولت در استان، گفت: ورزش و تندرستی یکی از عواملی است که همواره مورد تاکید ما بوده و تمام تلاش خود را برای حمایت از عزیزان فعال در این زمینه اعلام می‌کنیم و فارغ از نتایج مسابقات صرف ورزش کردن را یک امر مفید و البته مهم و حتی مقدس می‌دانیم زیرا موجب افزایش نشاط خادمان مردم برای خدمت به آنها می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار