رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:سهم عمده بخش کشاورزی در اقتصاد استان گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از خرید میوه شب عید و نگهداری در سردخانه‎های استان خبر داد.

هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد

به گزارش گلستان24،مختار مهاجر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: خرید میوه شب عید انجام شده است و اکنون در سردخانه‎های استان وجود دارد اما برای جلوگیری از عدم تعادل در تنظیم بازار از گفتن آمار برای مقدار میوه خریداری شده، خودداری می‎کنیم.

وی تصریح کرد: خرید پرتقال و سیب از استان‎های جنوبی انجام شده و جای هیچ‌گونه نگرانی برای تهیه میوه شب عید وجود ندارد.

وی بیان کرد: دو سوم خرید میوه از جنوب و یک سوم از شمال، محصولاتی که سرمازدگی نداشتند انجام شده است.

70درصد درآمد استان در بخش کشاورزی است

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه 70 درصد اقتصاد استان شامل بخش کشاورزی است گفت: ارزش تولیدات زراعی در سال 1395 ـ 1394 معادل 4 میلیون و 400 هزار تن به ارزش 6 هزار و 800 میلیارد تومان بود.

حسین کاویانی تصریح کرد: 38 درصد درآمد استان به طور مستقیم و 33 درصد به طور غیرمستقیم در بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید 16 هزار میلیارد تومان برای رونق تولید اختصاص یافت که در استان گلستان 422 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و صنایع اختصاص داده شد، از این میزان 184 میلیارد تومان از منابع رونق تولید برای فعالیت‌های زیربخش کشاورزی استفاده شده است.

200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مکانیزاسیون کشاورزی استان گلستان

معاون جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: بخش کشاورزی علاوه بر تولید به عنوان فعالیت اول، فعالیت توزیع، تنظیم و تعمیم را به عهده دارد در واقع در حال حاضر در تولید مشکلی نداریم و تنها بحث مهم، بازار و تنظیم بازار است.

کاویانی اضافه کرد: در سال 1392، 55 درصد مصرف از تولیدات داخلی تأمین می‎شد اما در سال 1395 این میزان به 83 درصد رسید.

خبرگزاری فارس: هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد/ سهم عمده بخش کشاورزی در اقتصاد استان گلستان

وی یکی از اقدامات ارزشمند در دولت تدبیر و امید را توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی دانست و گفت: در جهاد سال گذشته بیش از 158 میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار گرفت و برنامه ابلاغی امسال برای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون 54 میلیارد و 200 میلیون تومان است که سالانه بیش از یک‌هزار دستگاه تراکتور به ناوگان کشاورزی اضافه شد که این امر به تاریخ کشت سرعت داد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته 200 میلیارد تومان در بحث مکانیزاسیون در استان سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: 170 دستگاه ریزدانه‎کار با 50 درصد یارانه در استان واگذار شد و تاکنون 150 دستگاه وارد استان شده است.

انتهای خبر/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار