رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان:بزرگترین معدن صدف کوهی کشور در گنبدکاووس در انتظار سرمایه‌گذار است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی در استان گلستان، گفت: بزرگترین معدن صدف کوهی کشور در گنبدکاووس در انتظار سرمایه‌گذار است.

صادرات اسب ترکمن به دنیا در دستور کار ماست

 

به گزارش گلستان24، حسین پیشقدم عصر امروز در نشست شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان گنبدکاووس که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارکه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر یادآور غرور و افتخاری است که برآمده از خیزش اسلامی و مبتنی بر آزادگی ملت شریف و مومن ایران اسلامی بود.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در استان گلستان کمک بسیاری به ما کرده است، افزود: در ادامه مسیر پیشرفت نیز به کمک جدی و مستمر مسوولان این وزارتخانه به ویژه معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر محترم نیاز جدی داریم تا بتوانیم در حوزه سرمایه گذاری‌ها در بخش اقتصاد موفق‌تر از قبل ظاهر شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با تاکید بر اینکه گنبدکاووس با جمعیتی بالغ بر 380 هزار نفر یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شهرستان‌های استان است، خاطرنشان کرد: با کمک دولت محترم و نظر مثبت استاندار گلستان اعتبارات عمرانی شهرستان گنبدکاووس در سال اخیر نسبت به سال گذشته رشد بسیار مناسبی داشته است که می‌تواند به پیشرفت‌های زیرساختی کمک بسیاری کند.

افزایش 42 و نیم درصدی اعتبارات عمرانی گنبدکاووس

پیشقدم اعتبارات عمرانی شهرستان گنبدکاووس را در سال جاری معادل 52 میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال گذشته مبلغ 36 میلیارد تومان بوده است که در سال جاری با 42 و نیم درصد افزایش رو به رو شده است که با توجه به تنظیم اسناد خزانه اسلامی امیدواریم بتوانیم این اعتبارات را به طور کامل تزریق و توزیع کنیم.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه اقتصاد مقاومتی در روستای دوزاولوم گنبدکاووس، ادامه داد: پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی در این روستا با هدف تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و منطبق بر دستور رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر درون‌زایی و برون‌گرایی امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد و امیدواریم با تزریق اعتبار 40 میلیارد تومانی این پروژه بتوانیم هر چه زودتر آن را اجرایی کرده و به فرجام برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از تهیه برش ملی اعتبارات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام برای مشخص کردن سهم اعتبارات دولتی برای پروژه‌ها و همچنین تلاش و پیگیری برای جذب و تخصیص کامل این اعتبارات صورت گرفته است و قطعا می‌تواند به ما در مسیر اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ها کمک بسیاری کند.

پروژه زهکشی اراضی گلستان نیازمند سرمایه‌گذار است

پیشقدم با بیان اینکه پروژه زهکشی 52 هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی گلستان در صورت جذب سرمایه‌گذار می‌تواند تحول بزرگی را در کشور ایجاد کند، اظهار کرد: امیدواریم با کمک دولت محترم برای این پروژه محوری استان گلستان که بخش عمده آن نیز در گنبدکاووس اجرایی خواهد شد تطبیق با ماده 56 را بگیریم و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی نیز برای اجرای آن جذب کنیم.

خبرگزاری فارس: بزرگترین معدن صدف کوهی کشور در گنبدکاووس در انتظار سرمایه‌گذار است/ صادرات اسب ترکمن به دنیا در دستور کار ماست

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین معدن صدف کوهی کشور در شهرستان گنبدکاووس قرار دارد، افزود: از مسوولان کشوری به ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم که در صورت امکان نسبت به ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و دولتی برای حضور در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس برای توسعه و ترویج این صنعت و بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از راه‌اندازی تنها مرکز تشخیص بیماری‌های اسب کشور در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با این اقدام و در کنار آن شناسنامه‌دار کردن اسب‌های استان گلستان در صدد هستیم تا صادرات اسب را به کشورهای دیگر در دستور کار قرار داده و از ظرفیت بزرگ سوارکاری و اسب ترکمن در توسعه شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار