مدیر سیلوی مالای شیخ کلاله افشا کرد:

این پیشنهاد را در همان ابتدای امر به یکی از مراجع نظارتی در میان گذاشته بودم،« پس از گذشت حدود 25 روز از خرید گندم گندمکاران به من زنگ زده شد تا مبلغ 3 میلیارد ریال رشوه را پرداخت کنم.

پرده برداری از رشوه 300 میلیون تومانی در غله گلستان

مهدی آزادی خواه مدیر سیلوی مالای شیخ کلاله در پی حواشی اخیر در خصوص از بین رفتن چندین هزار تن گندم مصاحبه کرد.

 به گزارش گلستان24، وی در خصوص این حیف و میل بیت المال و حاصل دست رنج کشاورزان سخت کوش منطقه به خبرنگار مینوخبر گفت: « در پی عدم تمکین من به پرداخت رشوه به مسئولان عالی رتبه اداره کل غله استان گلستان و مسائلی که در پی این درخواست به وجود آمد وارد جریاناتی شدم که در پی آن باعث بروز این اتفاق ناگوار افتاد».

raderoshvehh

آزادی خواه در خصوص پیشنهاد رشوه می گوید:« در سال جاری پس از گذشت 17 روز از آغاز خرید گندم تضمینی از کشاورزان اجازه خرید گندم به من داده نشد.

در روز هفدهم در راهروهای اداره کل غله یکی از مسئولان این اداره کل راهکار پرداخت رشوه را برای صدور اجازه خرید گندم به من ارائه کرد. به اتفاق وی نزد یکی از مسئولان عالی رتبه این اداره کل رفتیم که وی هم غیر مستقیم به این امر تاکید کرد و آن شخص مذکور را نماینده خود معرفی کرد. نهایتا پس از گذشت 21 روز از آغاز خرید تضمینی گندم به سیلوی من اجازه خرید گندم کشاورزان را دادند».

وی با بیان این که این پیشنهاد را در همان ابتدای امر به یکی از مراجع نظارتی در میان گذاشته بودم، ادامه داد:« پس از گذشت حدود 25 روز از خرید گندم گندمکاران به من زنگ زده شد تا مبلغ 3 میلیارد ریال رشوه را پرداخت کنم. پس از این که اعلام کردم پرداخت این رقم در توان من نیست گفتند اگر تمکین نکنم بحث انبارگردانی و کسری گندم دولتی موجود در سیلوی من را پیش خواهند کشید.»

این سیلودار گلستانی اضافه کرد: با هماهنگی با ارگان های مسئول راضی به پرداخت رشوه شدم که پس از دریافت این رشوه توسط شخص مذکور وی همان لحظه دستگیر شد و هم اکنون پرونده در دادگاه گرگان جریان دارد.»

وی خاطر نشان کرد: پس از این جریان از من شکایت کردند که کسری گندم دارم که این موضوع را رد کردم و قرار شد حدود 32 هزار تن گندمی که امسال خریداری کردم را به آنان برگردانم.

پس از تحویل 14 هزار تن گندم دستگاه های من دچار مشکل شد که درخواست کردم برای تعمیر دستگاه هایم مهلتی 1 هفته ای به من بدهند که پس از 2 روز آمدند مرکز من را در تاریخ 20 آبان ماه پلمپ کردند.

آزادی خواه با بیان این که چون سیلو فلزی است گندم ها باید برگردان و هوادهی می شدند، تصریح کرد: پس از پلمپ مرکز، نامه ای به مدیرکل غله نوشتم که در صورت خرابی گندم ها تمامی عواقب بر عهده آنان می باشد و رونوشتی هم به دادستان محترم شهرستان کلاله مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 دادم. در تاریخ 9 آذر هم قاضی پرونده در همین خصوص به آنان هشدار داده است.

نهایت امر پس از حدود 50 روز فک پلمپ کردند و دیدند که ده ها هزار تن گندم خراب شده است.

وی در خصوص این مسائل که خود شما به عمد دستگاه ها را خاموش کرده اید گفت: «قویا این موضوع را تکذیب می کنم. اتاق تابلوی برق را هم پلمپ کرده بودند که هم تصاویرش است و هم صورتجلسه تنظیمی.»

این سیلودار گلستانی ادامه داد: «اخیرا حتی از من خواسته شد که چون سیلو را بیمه کرده بودم با آنان تعامل کنم و خسارت را از بیمه بگیریم.»

شایان ذکر است؛ طبق گزارش خبرنگار مینوخبر بوی تعفن شیدی در این سیلو پیچیده شده است. طبق گفته خبرنگار ما گندم های یکی از کندوهای این سیلو به شدت سفت شده است و گویی بر روی زمین راه می روی و کندوی دیگر به شدت بوی تعفن می دهد.

کارگرانی هم آن جا سخت مشغول کار هستند تا شاید بتوانند با خارج کردن کیسه به کیسه این گندم های خراب راه برون رفتی از این وضعیت پیدا کنند.

حال سوال اینجاست چرا با وضعیت فعلی کشور برای تامین نیازهای داخلی این محصول استراتژیک این گونه هدر می رود و در این بحران تحریم و فشارهای خارجی براحتی سرمایه کشور با بی برنامگی حیف و میل می شود.

nilkooh855 1

nilkooh855 1

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار