رئیس منابع طبیعی کردکوی خبر داد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی از اجرای طرح «نوار سبز» در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، در بزرگراه کردکوی – گرگان در حدفاصل کردکوی تا سه‎راه یساقی 7 هزار اصله نهال کاشته می‎شود.

اجرای طرح «نوار سبز» در کردکوی

 

به گزارش گلستان24،فتاح قاسمی از اجرای طرح ویژه نوار سبز در شهرستان کردکوی خبر داد و اظهار کرد: این یک طرح استانی است که در همه شهرستان‎ها از جمله شهرستان کردکوی اجرایی می‎شود.

وی، آشتی با طبیعت، زیبا کردن محیط، ایجاد استراحتگاه برای مسافران، تولید اکسیژن و ... را از جمله اهداف اجرای طرح نوار سبز دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی گفت:  طرح نوار سبز توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی با همکاری جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بخشداری و در رأس آن فرمانداری در بزرگراه کردکوی – گرگان و در حدفاصل کردکوی تا سه‎راه یساقی اجرایی می‎شود.

*کاشت 333 اصله نهال در هر یک کیلومتر

قاسمی با تأکید بر اینکه مردم به‎ویژه کشاورزان حاشیه بزرگراه برای اجرای بهتر این طرح مشارکت کنند، افزود: در این  طرح در هر یک کیلومتر 333 نهال کاشته می‎شود.

وی اضافه کرد: حدفاصل شهرستان کردکوی تا سه‎راه یساقی حدود 23 کیلومتر است که در دو طرف بزرگراه حدود 7 هزار اصله نهال کاشته خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی با بیان اینکه مراحل اولیه اجرای طرح نوار سبز در بزرگراه کردکوی - گرگان اعم از گودبرداری، تأمین نهال و ... انجام شده است، بیان کرد: مشابه این طرح در سمت غرب هم در مسیر کردکوی تا روستای سرکلاته انجام می‎شود.

قاسمی با اشاره به نوع گونه‎های کشت شده در این طرح، ابراز کرد: برای اجرای طرح از درختان چنار، صنوبر و افرای زینتی استفاده می‎شود که 60 درصد درختان از نوع چنار هستند و در بین آنها از درختان صنوبر و افرای زینتی استفاده می‎شود.

*حفاظت از درختان مهم‎تر از کاشت آنهاست

وی سازگاری با منطقه، تجربه موفق در گذشته، سایه کمتر، ماندگاری بیشتر را از جمله دلایل انتخاب گونه‎های همچون چنار برشمرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی با بیان اینکه کاشت نهال مهم است اما حفاظت و نگه‎داری از آن اهمیت بیشتری دارد، یادآور شد: نگه‎داری و حفاظت از نهال‎های کاشته شده علاوه‎بر نظارت اداره منابع طبیعی نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح «نوار سبز» در کردکوی

قاسمی ادامه داد: مردم به‎ویژه کشاورزان هنگام چرای دام و سوزاندن کاه‎وکلش زمین‎های زراعی به حفاظت از نهال‎های کاشته شده توجه کنند تا مراحل رشد درختان تکمیل شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی تجاوز برخی زمین‎های کشاورزی به حریم جاده را از مشکلات اجرای طرح نوار سبز عنوان کرد و گفت: امید است با همکاری کشاورزان به درختانی که روی مرز زمین‎های زراعی قرار می‎گیرند آسیبی وارد نشود.

 وی با بیان اینکه در این طرح علاوه‎بر کاشت به نگه‎داری از درختان توجه ویژه‎ای خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با همکاری و همیاری مردم در اجرای هر چه بهتر طرح نوار سبز تصویر زیبایی در بزرگراه کردکوی - گرگان به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار