رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش:طرح ملی جنگلانه در شهرستان گالیکش اجرا شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش از اجرا طرح ملی جنگلانه برای احیای جنگل در این شهرستان خبر داد.

مشارکت 28 دانش آموزان برای احیای جنگل

به گزارش گلستان24، منصور ممشلی گفت: همزمان با سراسر کشور و به همت مردم محلی دهستان نیلکوه، انجمن خیرین سبز اندیش منابع طبیعی، 28 دانش آموزان مدرسه شهید آزادیخواه و نیروهای اداره منابع طبیعی گالیکش طرح جنگلانه در این شهرستان اجرا شد.

طرح ملی جنگلانه

وی افزود: این طرح با شرکت 50 نفر در سطح یک هکتار از عرصه‌های طبیعی روستای «آبپران» از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش اضافه کرد: در این طرح 50 کیلوگرم بذر گونه بومی بلوط با نظارت کارشناسان و نیروهای منابع طبیعی در زمین کاشته شد.

ممشلی هدف از اجرای طرح ملی جنگلانه را تقویت جنگل‌ها و توسعه فضای سبز طبیعی دانست و تأکید کرد: این طرح عاملی مؤثر برای احیای مناطق جنگلی است که به علل گوناگونی چون آتش‌سوزی، خشک‌سالی، آفت و بیماری دچار آسیب شده‌اند.

به گفته وی نقطه قوت و مثبت این طرح مردمی و خودجوش بودن آن است که در قالب یک پروژه غیردولتی در زمره موفق‌ترین طرح‌های جنگل‌داری و احیای جنگل قرارگرفته و منابع طبیعی در این طرح به‌عنوان مهمان و کارشناس ناظر همکاری دارد.

به گزارش «نیلکوه» طرح ملی جنگلانه در آذرماه هرسال به‌صورت سراسری در کشور اجرا می‌شود.

طرح ملی جنگلانه چهار سال قبل نخستین بار به همت انجمن‌های مردم‌نهاد استان ایلام اجرا شد که با اجرای موفق آن به‌تدریج به‌عنوان یک طرح ملی مطرح شد.

در این طرح مردم بذر گونه‌های بومی را در زمین می‌کارند و بذر با توجه به شرایط آب و هوایی رشد می‌کند.

عکاس و گزارش: محسن خسروی

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

nilkooh2016 1

انتهای پیام/


منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار