توقیف خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای عبوری گلستان

آسمان گلستان نیمه ابری است اما با توجه به گزارش هواشناسی و صاف شدن تدریجی هوا، شرایط جوی به گونه‌ای است که احتمال بروز یخبندان وجود دارد.

آخرین وضعیت راه‌های گلستان

به گزارش گلستان24، مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تغییرات جوی و برودت هوای طی روز آینده گفت: هشدارهای هواشناسی استان مبتنی بر علم و تجربه کارشناسان این حوزه است و باید آن را جدی گرفت.

صادق‌علی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر با توجه به افزایش منابع اطلاع‌رسانی، شهروندان هم سریع‌تر این گزارش‌ها را دریافت می‌کنند و می‌توانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: این اطلاعات نه تنها در حوزه زندگی اجتماعی بلکه می‌تواند در بخش‌های اقتصادی استان از جمله کشاورزی به کار گرفته شود که بر این اساس جلسات کمیته فنی هواشناسی نیز در استان برگزار می‌شود تا توصیه‌های ایمنی لازم را به این قشر از مردم استان ارائه دهد.     

*اطلاعات هواشناسی را باید جدی گرفت

مقدم با تاکید بر افزایش ناپایداری جوی در استان اذعان کرد: مردم استان حتما پیش از حرکت با خودرو برای سفرهای ضروری، ضمن دریافت اطلاعات راه از سامانه راه و ترابری نسبت به وضعیت جوی نیز آگاهی یابند.

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت راه‌های گلستان/ توقیف خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای عبوری گلستان

وی با اشاره به وضعیت پرواز هواپیماها در استان اذعان کرد: با توجه به ناپایداری شرایط جوی و بارش برف و متغیر بودن وضعیت جوی در استان گلستان ، هموطنان عزیز قبل از حضور در فرودگاه، ضمن تماس با اطلاعات پرواز فرودگاه گرگان با شماره‌های 32628605 و 32628606، تغییرات احتمالی در برنامه پروازی خود را دریافت و برابر آن برنامه‌ریزی کنند.

 همچنین رییس پلیس راه گلستان گفت: در حال حاضر شاهد بارش برف شدید در محورهای «توسکستان» گرگان،خوش ییلاق آزادشهر و جنگل گلستان هستیم و تردد از این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اضافه کرد: کسانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برفگیر استان را دارند می بایست تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند و قبل از حرکت از وضعیت راهها اطلاع حاصل کنند.

 وی اضافه کرد: پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند و خودروهایی که زنجیر چرخ به همراه دارند حتما نحوه بستن آنرا یاد داشته باشند.

*15 اکیپ راهداری مشغول برف‌روبی در محورهای عبوری گلستان

 همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز با اشاره به آخرین وضعیت راه‌‌های استان بیان کرد: در حال حاضر تردد در محورهای استان برقرار است و مشکلی در این زمنیه وجود ندارد.

 مهدی میقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان تصریح کرد: تردد در محورهای کوهستانی گلستان همچنان با زنجیر چرخ است و  15 اکیپ راهداری در قالب 80 نفر در سطح محورهای کوهستانی استان مشغول عملیات برفروبی و نمک پاشی هستند.

 وی خاطرنشان کرد: از شهروندان گلستانی انتظار می‌رود از تردد غیرضروری به ویژه در مناطق مواصلاتی کوهستانی بپرهیزند و چنانچه تصمیم گرفته‌اند به این مناطق عزیمت کنند ضمن پرکردن باک بنزین خودروی خود به همراه خود وسایل گرمایشی و مقداری خوراکی نیز تهیه کنند.

هوای گرگان اکنون نیمه ابری است و دمای هوا نیز در این شهر صعر درجه است ووزش باد نیز در آن جریان دارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار