با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز

دومین اجلاسیه استانی نماز صبح امروز با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.

دومین اجلاسیه استانی نماز در شهرستان گنبدکاووس آغاز شد

 به گزارش گلستان24،  حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس صبح امروز در دومین اجلاسیه استانی نماز در مصلی امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: اگر در ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌های بسیاری خالی مانده در ظرفیت های فرهنگی بیشتر از این ظرفیت به جا مانده است.

 

وی افزود: ما در مدیریت فرهنگی حرف زیادی برای گفتن نداریم و باید مدیریت علمی فراگیر برای نماز انجام داد و گفتمان اصلی جامعه نماز باشد و از تجلیل ظاهری بپرهیزیم و به برنامه علمی بپردازیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: این جلسات نشانه مهربانی بین مسئولان استانی و شهرستانی است که در کنار هم به صورت زیبا و الگویی با مودت زندگی می‌کنند.

آخوند عبدالباسط نوری‌زاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این همایش اظهار داشت: نماز اظهار خشوع و خضوع در پیشگاه خداوند است و باید نماز را از صورت عادی به عبادت واقعی تبدیل کنیم.

وی افزود: متاسفانه به بعضی دلایل نماز عادت شده و اگر به اندرزها و پندهای نماز توجه شود و عمل کنیم، بندگی خدا را خواهیم کرد نه اینکه به صورت ابزار روزانه ما ایجاد شود.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که با آرمان‌های امام راحل عجین شده و اساس و مبنای حکومت ما قرآن و دین اسلام است و باید قدر این نعمت را بدانیم و الگویی برای عموم مردم باشیم.

وی ادامه داد: نباید هیچ‌گونه قصور و تقصیر در مورد نماز و احکام الهی داشته باشیم زیرا مردم به ما نگاه می‌کنند و اگر تزلزل داشته باشیم دیگر نباید انتظاری از مردم داشته باشیم.

اجلاسیه نماز گنبد

 

آخوند نوری‌زاد اظهار داشت: در استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم و بدون هیچ‌گونه سوءتفاهم و بدبینی زندگی می‌کنند و این به برکت تلاش مسئولان است و به قول فرمایشات امام راحل رمز پیروزی ما وحدت کلمه است.

وی از قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خواست تا هر جا که قانون اجازه می‌دهد کمک‌های معنوی و مادی خود را به استان و شهرستان گنبدکاووس داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار