مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به امامزاده یحیی ابن زید (ع) به عنوان یکی از امامزادگان شاخص گلستان، گفت: به سبب شخصیت خاص و تجلیل از این امامزاده، کنگره عظیم یحیی ابن زید(ع) در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

همایش لبیک یا حسین در استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام سیف الله سهرابی ظهر امروز در حاشیه سوگواره عاشورایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان گلستان 155 امامزاده وجود دارد که برخی از آن‌ها شاخص هستند و امامزاده یحیی ابن زید (ع) یکی از این امامزادگان است که به سبب شخصیت خاص و تجلیل از این امامزاده با مشورت سازمان اوقاف کل کشور قرار است در سال آینده در سالگرد شهادت این بزرگوار کنگره عظیم یحیی ابن زید(ع) در دهه آخر ماه صفر برگزار شود.

وی افزود: رایزنی استانی و شهرستانی انجام شده و امیدواریم پس از دهه محرم امسال، نخستین جلسه هماهنگی برای برگزاری در خور شان این امامزاده در دفتر امام جمعه یا فرمانداری برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: این همایش، همایش بزرگی است و در آن فراخوان مقاله و دعوت از شخصیت‌های علمی و مذهبی بزرگ اهل تسنن و تشیع انجام می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی درباره برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام محرم اظهار داشت: اعزام روحانیون به تعداد 50 نفر به امامزادگان شاخص و اعزام 20 نفر روحانی بومی به امامزادگان و بقاع متبرکه و حتی مناطق محروم برای معرفی امامزادگان و ترزیق فرهنگ عاشورایی به مردم و زائران، برپا کردن خیمه‌های معرفت توسط روحانیون اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه و پاسخ به سوالات شرعی و دینی مردم، ارائه محصولات فرهنگی در 5 امامزاده شاخص، اعزام بیش از 60روحانی در برگزاری مراسمات در شب‌های ماه محرم و صفر از برنامه های این ماه است.

وی گفت: همایش لبیک یا حسین در روز دوم ماه محرم و تجمع بزرگ در همه امامزادگان در این روز و همایش شیرخوارگان همزمان با سراسر کشور از برنامه‌های این سازمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار با هماهنگی آموزش و پرورش همایشی مخصوص دانش آموزان و نوجوانان در امامزادگان شاخص در سراسر استان برگزار می‌شود و همچنین همایش ویژه بانوان به نام رهروان زینبی هم در روز 12 محرم ساعت 16 عصر در سراسر استان برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار