مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان:ظرفیت تولید بیش از 150 هزار تن گوشت مرغ در گلستان

​مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان از وجود 932 واحد مرغ گوشتی در استان گلستان خبر داد و گفت: 20 واحد مرغِ تخم‌گذار در سطح استان گلستان داریم.

932 واحد مرغ گوشتی در گلستان وجود دارد
به گزارش گلستان24، اصغر نادران در گرگان اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان گلستان 154 هزار تن است و حدود 27 هزار تن ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان است.

وی با بیان اینکه اتحادیه مرغداران گلستان حلقه وصل بین تولیدکنندگان و سازمان‌های ذیربط است، تصریح کرد: اتحادیه مرغداران استان گلستان مرغ‌های گوشتی و مرغ‌های تخم‌گذار را تحت پوشش خود قرار می‌دهند که در مجموع 932 واحد مرغ گوشتی و 20 واحد مرغ تخم‌گذار در استان داریم.

 

 

* ظرفیت تولید جوجه یکروزه در گلستان 120 میلیون قطعه است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در گلستان بیش از نیاز استان است، ابراز کرد: ما علاوه بر نیاز استان بخشی از تخم مرغ‌های تولیدی خود را به استان های دیگر عرضه می کنیم زیرا تولید ما بیش از نیاز استان گلستان است و این مورد برای گوشت مرغ نیز صادق است.

نادران با اشاره به اینکه مصرف گوشت مرغ تولیدی در استان گلستان 30 درصد است، یادآور شد: 70 درصد گوشت تولیدی استان گلستان صرف تامین نیازهای استان‌های دیگر می‌شود که عمده آن به شهر تهران عرضه می‌شود و ما تولیدکننده عمده کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید جوجه یکروزه در استان گلستان 120 میلیون قطعه است، افزود: ظرفیت جوجه‌ریزی ما در طول سال حدود 85 میلیون قطعه است.

* گلستان به عنوان یک قطب تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه در استان گلستان تعداد 14 واحد کشتارگاهی وجود دارد، اذعان کرد: در استان گلستان 14 واحد سردخانه زیرصفر، 6 واحد کارخانه جوجه‌کشی، 14 واحد انجماد و یک واحد مرغ اجداد وجود دارد.

نادران با بیان اینکه استان گلستان به عنوان یک قطب تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ است، گفت: در سطح استان گلستان مرغ مادر گوشتی، 54 واحد دارد و استان گلستان حرف اول را در راستای کیفیت گوشت مرغ و تخم‌مرغ در کشور می‌زند.

وی بیان داشت: استان گلستان به لحاظ بیماری نسبت به سایر استان‌ها شرایط بسیار مناسب‌تری دارد و متوسط تلفات ما قریب به پنج درصد است در صورتی که استان‌های دیگر شاید میزان تلفات 15 درصد را نیز تجربه کردند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان خاطرنشان کرد: این مزیت نسبی گلستان سبب شد تا حدود 50 درصد صادرات گوشت مرغ کشور همسایه از طریق استان گلستان انجام شود هر چند به خاطر اتفاقاتی که افتاد چند ماهی است که صادرات مرغ و تخم‌مرغ قطع شده است و امیدواریم که صادرات مجددا آغاز شود و به بازار این صنعت کمک کند تا از حالت اضطرار خارج شویم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار