موسسه یاران قرآن و حدیث در تاریخ پانزدهم بهمن ماه 1393 ، چهل و هفتمین محفل " کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم" را در مهدیه شهرستان آزادشهر (استان گلستان ) برگزار نمود.

چهل و هفتمین محفل " کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم"  در مهدیه شهرستان آزادشهر

موسسه یاران قرآن و حدیث در تاریخ پانزدهم بهمن ماه 1393 ، چهل و هفتمین محفل " کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم" را در مهدیه شهرستان آزادشهر (استان گلستان ) برگزار نمود.

به گزارش گلستان 24 ، این محفل سراسر نور، چهارشنبه ی هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان، حافظان و جمع کثیری از عاشقان کلام وحی برگزار می گردد.

-Mojri-Mohsen Shahker

این محفل نورانی با تلاوت قاری نوجوان سید مهدی حسینی واعظ آغاز و با تلاوت آقایان جواد مظفری، حمیدرضا بذرافشان و محمد غلامی، ادامه یافت. پس از آن بخش تفسیر موضوعی قرآن کریم توسط آقای سید محمد حسینی واعظ ارائه گردید. در آغاز بخش تفسیر، ایشان از شهید محمد میرحسینی از شهدای 8 سال دفاع مقدس شهرستان آزادشهر یاد کرد و امنیت، ثبات و آسایش کشور را مرهون رشادت، شهامت، ایثار و از خود گذشتگی شهدا دانست. سپس با برشمردن آیات مرتبط با موضوع امتحان الهی، به اهمیت توجه به آن در زندگی انسان پرداخت. وی، دانستن اینکه همه انسانها در تمامی مراحل زندگی در حال آزمایش هستند را عامل موثری در تغییر نگرش و گامی در جهت رسیدن به مقام رضا دانست. آیات 2 سوره انسان، 7 هود، 2 ملک، 7 کهف، 186 آل عمران، 155بقره، 35 انبیاء، 154 آل عمران، 48 مائده و ... مرتبط با این موضوع ذکر گردید.

-Ghari-Javad Mozaffari (

لازم به ذکر است این موسسه در نظر دارد در هر محفل، یاد یکی از شهیدان 8 سال دفاع مقدس را، با ذکر نام، قرائت بخش هایی از زندگینامه و وصیتنامه و مزین نمودن محفل به تصویر آن شهید، و نیز دعوت از خانواده معزّز آن شهید، زنده نگهدارد.

آرامش، نظم و سکوت حاکم بر این مراسم با توجه به حضور خانوادگی اکثر شرکت کنندگان و حضور نونهالان و کودکان در مراسم، مرهون مهد قرآنی است که همزمان با برنامه در سالن جنبی مهدیه آزادشهر برقرار است.

Ghari-Hamid Reza Bazrafshan (

از ویژگی های دیگر این برنامه، توجه ویژه به نونهالان و کودکان است که پس از بخش تفسیر با حضور در جایگاه، به قرائت سوره های کوچک قرآن و خواندن اشعار و سرودهای قرآنی می پردازند.

اطعام و پذیرایی شام پایان بخش این مراسم نورانی بود.  لازم به ذکر است، جهت تامین رفاه و سهولت در بازگشت شرکت کنندگان، تعداد 3 دستگاه مینی بوس هر هفته آماده خدمت رسانی به حضار می باشند.

-Ghari-Mohammad Gholami (

چهل و هفتمین محفل کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، میزبان جمع کثیری از دوستداران قرآن و فرهیختگان قرآنی و فرهنگی و نیز خانواده های معزّز شهدا و هم چنین جناب آقای دکتر غلامرضا منتظری از چهره های قرآنی و فرهنگی استان بود که پس از پایان مراسم، گزارشی از روند اجرای این طرح ارزشمند، توسط جناب آقای سید مصطفی حسینی واعظ مدیر عامل محترم موسسه یاران قرآن و حدیث به  حضور ایشان ارائه گردید، و ایشان نیز ضمن اشاره به ویژگی های بارز این برنامه، پیشنهاداتی جهت ارتقاء آن ارائه نمودند.

-Hozor Mardomi (

Seyyed Mohammad Hoseyni Vaez (

-Telavat Kodakan (

ahd Quran (

ارسال نظر

آخرین اخبار