دکتر سید پیمان حسینی نابغه جوان و خوش آتیه اهل کردکوی با عرضه اختراعی جدید در زمینه تولید نمایشگرهای نانو پیکسلی انعطاف پذیر جهشی بزرگ دراین عرصه در دنیا به وجود آورد.

  کلید تحول دنیای دیجیتال در دستان نابغه کردکویی

    دکتر سید پیمان حسینی نابغه جوان و خوش آتیه اهل کردکوی با عرضه اختراعی جدید در زمینه تولید نمایشگرهای نانو پیکسلی انعطاف پذیر جهشی بزرگ دراین عرصه در دنیا به وجود آورد.

  به گزارش گلستان 24 ، این پژوهشگر جوان و نابغه با مدیریت یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد بریتانیا روش جدیدی برای ساخت صفحات نمایش با وضوح تصویری بسیار بالا به ضخامت چند میلیمتر ابداع کرد.

     دکتر سید پیمان حسینی از دپارتمان مواد دانشگاه آکسفورد و مولف ارشد این مقاله گفت: مدل‌های ما آنقدر در پیش‌بینی آزمایشات خوب هستند که می‌توانیم پیکسل‌های پیش‌ساخت خود را برای ایجاد رنگ‌های دلخواه از جمله رنگ‌های اولیه مورد نیاز برای یک نمایشگر تنظیم کنیم.

      حسینی افزود: یکی از مزایایی طراحی ما این است که بر خلاف بیشتر نمایشگرهای ال‌سی‌دی رایج، نیازی به بازیابی مداوم همه پیکسل‌ها نبوده و تنها باید پیکسل‌هایی که تغییر می‌کنند را بازیابی کرد؛ این امر بدان معناست که هرگونه نمایشگر مبتنی بر این فناوری از مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردار خواهد بود.

   هم اکنون این روش ثبت اختراع شده در فناوری‌های پوشیدنی، لنزهای تماسی هوشمند یا صفحات نمایش تاشو کاربرد دارد؛ محققان با این حال تأکید می‌کنند که عرضه فناوری مبتنی بر این روش دست‌کم پنج سال آینده بطول خواهد انجامید.

  گفتنی است متن کامل این مقاله در ژورنال علمی بین المللی نیچر منتشر شده است. شرکتهای بزرگ الکترونیک  دنیا همانند سامسونگ و ال جی به دنبال خرید امتیاز این اختراع می باشند.

دکترسیدپیمان حسینی

دکتر سید پیمان حسینی کیست

سید پیمان حسینی فرزند سید نصرالدین و نوه حاج سید مجتبی حسینی است. خاندان حسینی از کردکویی های اصیل و ریشه دار در منطقه غرب گرگان می باشند.

  زنده یاد سید مجتبی حسینی پدر بزرگ دکتر پیمان از بزرگترین تولید کنندگاه و کارآفرینان بخش کشاورزی استان گلستان بود. ایشان علاوه بر ساخت و راه اندازی کارخانه آرد حسینی در کردکوی و ایجاد اشتغال برای 60 نفر بزرگترین تولید کننده کیوی در استان گلستان است. ضمن آنکه احداث سردخانه 1159 تنی و اهدایزمین برای احداث مدرسه و سالن کشتی را هم در کارنامه خودش دارد.

  احداث دو خط سورتینگ میوه و اجرای اولین طرح آبیاری تحت فشار در باغهای کیوی هم از دیگر فعالیت های ایشان است.

ارسال نظر

  • کردکویی
    0

    ای ول به همشهری خودمان

    خوشحال شدیم

  • علی
    0

    ان شاء ا... روزی برسه که همه نخبگان ایران ، این کارها روی توی ایران و برای سرافرازی ایران انجام بدن

  • امین مازندرانی
    0

    براوو پسرخاله عزیزم وتبریک فراوان پیروز وسربلند باشی با آرزوی بهترینها

آخرین اخبار