به مناسبت هفته شهید؛کاشت نهال به یاد شهدا

مدیران دستگاه های اجرایی گلستان به مناسبت گرامیداشت هفته شهید از یک هزار و ۷۲۷ مادر شهید در گلستان دیدار و تجلیل کردند.

دیدار و تجلیل مدیران استان با 1727 مادر شهید
به گزارش گلستان24، به مناسبت هفته شهید صبح دوشنبه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان گلستان به دیدار یک هزار و ۷۲۷ مادر شهید در استان گلستان رفتند و از اسوه‌های صبر و استقامت تجلیل کردند.

نخستین برنامه تجلیل در دانشگاه آزاد گرگان با حضور مدیرکل امور اجتماعی و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد. در این برنامه علاوه بر تجلیل از مادران چهار شهید بزرگوار به نام‌های شهید عبدالله رضا پور، شهید هادی بروگردی، سید غلامرضا حجتی و حجت الله کفش گیری چهار نهال آلو به نام این شهدا در محوطه دانشگاه توسط مادرانشان غرس شد.

رئیس دانشگاه آزاد گرگان در رابطه با اجرای این برنامه به خبرنگار مهر گفت: دانشگاه آزاد گرگان با همکاری بنیاد شهید گلستان تصمیم گرفت به شکل ویژه‌تری ایام هفته شهید را گرامی بدارد، از این رو دفتر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد گرگان برنامه تجلیل از مادران شهدا همراه با کاشت نهال به نام این شهدا را برنامه‌ریزی کرد.

آرین ساطعی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دیگری که به مناسبت هفته شهید در نظر گرفتیم تجلیل از خانواده‌های ایثار دانشگاه آزاد است که روز سه شنبه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شهدا افرادی بودند که نهال انقلاب را کاشتند و با رشادت‌های خود این نهال را پروراندند، از این رو تصمیم گرفتیم چهار نهال به یاد رشادت‌های این شهیدان آسمانی در محوطه دانشگاه کاشته شود تا یادآور خاطرات و از خود گذشتگی این افراد باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان هم در حاشیه درخت‌کاری در دانشگاه آزاد گرگان  گفت: همه‌ساله برنامه‌ای تحت عنوان تجلیل از مادران شهدا برگزار می‌شد اما امسال تصمیم گرفتیم طرح برنامه را عوض کنیم.

کلثوم غفاری افزود: از آنجایی که دیدار با مادران شهدا محدود بود تصمیم بر این گرفته شد هر یک از مسئولان استانی و شهرستانی به دیدار سه نفر از مادران شهدا بروند و در دیدار با مادران شهدا لوح سپاس از سوی استاندار گلستان را به این مادران تقدیم کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه برای نخستین بار در ایران و گلستان برگزار شد و طی این برنامه از یک هزار و ۷۲۷ مادر شهیدی که در قید حیات هستند دیدار و تجلیل می‌شود.

یکی از برنامه‌های دیدار با مادران شهدا که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد مربوط به دیدار با مادر شهید وحید بارچیان بود که با همراهی رئیس دانشگاه منابع طبیعی گلستان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نامدار، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه منابع طبیعی گفت: این دیدار در ایام شهادت مادر حضرت ابوالفضل عباس (ع) انجام‌شده و چه زیباست که شما مادران شهدا جوانان این مملکت را دعا کنید چراکه دعای شما پشتوانه خوبی برای نظام خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی هم در این دیدار به بیان بخشی از خاطرات خود با شهید وحید بارچیان پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار در سن ۱۷ سالگی راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در یکی از مناطق غرب کشور به شهادت رسید.

عبدالرضا چراغعلی افزود: مادران این شهدای گران‌قدر ذخیره‌های معنوی برای نظام هستند و طی ۳۰ ساله گذشته سرمنشأ خیر و برکت زیادی برای کشور بوده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان خطاب به مادر شهید وحید بارچیان گفت: در این دیدارها از صبر و استقامت شما خانواده‌های معظم شهدا برای کار و تلاش بیشتر انرژی می‌گیریم.

چراغعلی با اشاره به ارادت مردم و مسئولین به خانواده‌های معظم شهدا، اظهار کرد: حضور شما خانواده شهدا در جامعه به همه مردم ایران و مسئولان کشور روحیه و امید می‌بخشد.

کشات نهال توسط مادران شهدا - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه جایگاه شهدا در نزد جامعه ما بسیار رفیع است، گفت: شما مادران شهدا افرادی هستید که توانستید نسلی تربیت کنید که این‌چنین رشادت‌هایی را رقم زدند و موجب اعتبار و آبروی امروز کشور شدند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان هم در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار به مادر شهید بارچیان از صبر و استقامت این بانوی بزرگوار تقدیر کرد و گفت: حضور شما بانوان نقطه قوتی برای مسئولان بوده که با تمام توان به کار خود ادامه دهند و از میراثی که فرزندان شما با از خود گذشتگی برای این کشور برجای گذاشتند حفاظت کنند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار