نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی با بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و رفع موانع دست و پاگیر تولید و اشتغال محقق می‌شود.

اقتصاد مقاومتی با بهبود فضای کسب‌وکار محقق می‌شود

به گزارش گلستان24،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان، نور محمد تربتی نژاد در دیدار نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان اظهار کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب که تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رشد اقتصادی است، نیازمند الزاماتی است.

 

وی افزود: عمده‌ترین این الزامات حمایت از صادرات، توجه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ و اخلاق کار، جذب سرمایه‌گذار، اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید و اشتغال، اصلاح و جهت‌گیری نظام بانکی به سمت تولید و اشتغال، هماهنگ‌سازی رشته‌های دانشگاهی با بازار کار و رفع خلأهای قانونی اشتغال و در صورت لزوم تصویب قوانین تسهیل‌کننده اشتغال است.

تربتی نژاد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار کرد: رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار درگرو توجه ویژه به تولید داخلی است.

وی افزود: تولید و اشتغال به هم وابسته هستند و تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند، قطعاً اشتغالی شکل نمی‌گیرد.

اشتغال ریشه معضلات اجتماعی را می‌سوزاند

دیگر نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس نیز در این دیدار گفت: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و مسئولان دیگر نظام، مسئله ایجاد اشتغال است.

نبی اله هزارجریبی افزود: توجه ویژه به این مقوله مهم، ریشه بیشتر ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی را می‌سوزاند.

نورمحمد تربتی نژاد و نبی هزار جریبی

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی به موضوع مهم بالا رفتن سن ازدواج در جوانان اشاره و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد و تثبیت اشتغال و همچنین توجه به وضع معیشتی و مسکن جوانان به‌ویژه کارگران، در کاهش معضلات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال، گفت: تحقق سیاست‌های کلان «اقتصاد مقاومتی» مدنظر رهبر معظم انقلاب منوط به تلاش همگانی و عزم ملی است و ضرورت دارد مسئولان برای اجرایی شدن این مهم تلاش مضاعف کنند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با نگاه کلان در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نقش اثرگذاری خواهد داشت.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار