حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در مناظره انتخاباتی دانشگاه گلستان

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از مدیران اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند مهم‌ترین راه‎حل بیکاری را در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دانست.

راه‎حل بیکاری در اجرا شدن اقتصاد مقاومتی است/تفکر سریع‌القلم خطرناک است

به گزارش گلستان24،  حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در مناظره انتخاباتی که در دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» راه را به ما نشان می‎دهد؛ باید نگاه همه مسئولان سه قوه و آحاد جامعه به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی متمرکز شود تا شاهد حل مشکلات کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه پنج‎ساله توسعه در مجلس نوشته شده است، تصریح کرد: این برنامه به عنوان یک برنامه کلان و بالادستی در پیشرفت کشور و رفع محرومیت‎های به جا مانده مهم است.

دکتر طاهری

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و تولید ملی است، افزود: اگر امروز در کشور با مشکلی مانند بیکاری روبرو هستیم که جوانان و خانواده‎ها را آزار می‎دهد، راه‌حل آن فقط در اجرا شدن اقتصاد مقاومتی است که این مهم با اقدام و عمل محقق می‎شود.

طاهری عنوان کرد: سه تا چهار سال است که سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که اگر تا الان به طور مناسب به آن عمل می‎شد لازم نبود که امسال را مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کنند؛ این امر نشان می‎دهد تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.

برخی مدیران اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند

وی، اعتقاد به اقتصاد مقاومتی را مقدمه تحقق این مهم برشمرد و اظهار کرد: ما در داخل کشور با تکیه بر توانمندی‎های خودمان می‎توانیم مشکلات را پشت‎سر بگذاریم، اما برخی مدیران اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند؛ گرچه برخی نیز دلسوزانه به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستند.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مشاور رئیس‎جمهور سریع‎القلم، گفت: سریع‎القلم معتقد است کشور ما اگر بخواهد پیشرفت کند باید غربی شود تا پیشرفت کند، این در حالی است که در کشور ما شیعه و سنی علاقمند به اهل‎بیت (ع) هستند.

طاهری تشریح کرد: آقای روحانی نباید این افراد با این تفکرات را به بدنه اجرایی راه دهد، این تفکر به بدنه دولت رسوخ کرده که خطرناک است.

وی با اشاره به تفکر وزیر صنعت دولت یازدهم، اظهار کرد: وزیر صنعت می‎گوید ما همانطور که در ورزش فوتبال مربی خارجی می‎آوریم برای تحول صنعت باید مدیر خارجی بیاوریم که این توهین بزرگی به جوانان توانمندی است که در این کشور در اوج تحریم‎ها توانستند به فناوری هوافضا دست پیدا کنند و ماهواره به فضا بفرستند.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: 50 سال قبل از انقلاب، پدر و پسر محمدرضاخان و محمدرضا نوکر دست بسته غرب بودند؛ بعد از 37 سال این ملت با تکیه بر اعتقادات و ارزش‎ها توانسته در صنعت دفاعی به قدرتی برسد که هیچ قدرت نظامی دنیا نمی‎تواند نگاه چپ به این کشور کند.

کشورهای غربی نمی‎خواهند کسی غیر از خودشان به فناوری هسته‎ای دست یابد

طاهری در خصوص اینکه چرا با ایران در بحث هسته‎ای مبارزه می‎کنند به بیان برخی واقعیت‎ها که کمتر به آن پرداخته شده اشاره کرد و چنین توضیح داد: آقای لاریجانی قبل از اینکه رئیس مجلس شوند دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند؛ در یکی از مذاکراتی که در آن سالها انجام دادند گفتند که در جلسه‎ای نشسته بودیم وزیر وقت انگلیس یک اعتراف قبل از آغاز جلسه کردند، بنده از ایشان پرسیدم مشکل‌تان با ایران در بحث هسته‎ای چیست که اینقدر فشار و تحریم می‎کنید؛ اگر مشکل‌تان سلاح هسته‎ای است پاکستان که بمب هسته‎ای دارد و در اقیانوس آزمایش انجام می‎دهد؛ آیا شما یک قطعنامه برای تحریم آنها صادر کردید و یا رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرده 500 بمب هسته‎ای دارد آیا اینها تحریم شدند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی مجدداً وزیر خارجه وقت انگلیس را مخاطب قرار داد و گفت که شما که اینقدر بازرس فرستادید، چرا اینقدر فشار و تحریم علیه ایران دارید که وزیر خارجه وقت انگلیس به صورت غیررسمی خارج از جلسه عنوان کردند ما کشورهای غربی نمی‎خواهیم کسی غیر از خودمان به فناوری هسته‎ای دست یابد، آنها می‎خواهند آقای دنیا شوند اما ایران این سد را شکسته است و غرب از این ناراحت است، بقیه همه بهانه است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار