مدیر‎کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بیان کرد

مدیر‎کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: 203 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان وجود دارد که 124 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم هستند و نیاز به نوسازی دارند.

124 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای گلستان
 
به گزارش گلستان24، محمد‎تقی زمانی‎نژاد صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار کرد: وقوع سوانح طبیعی در سال‎های گذشته نشان می‎دهد روستاها به دلایل متعدد از جمله آسیب‎پذیرترین نقاط کشورمان می‎باشد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه به دنبال ابلاغیه مصوبه هیئت دولت مبنی بر مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی کم دوام و بی‎داوم روستایی در طی دو برنامه پنج ساله و تأمین اعتبارات مورد نیاز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان عملیات اجرایی احداث 62 هزار واحد مسکونی روستایی را آغاز کرده و تا کنون قریب به 53 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی به بهره‎برداری رسیده است.

 

فعالیت 302 ناظر فنی روستایی در گلستان

مدیر‎کل بنیاد انقلاب اسلامی استان گلستان با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل کاهش تلفات انسانی از سوانح طبیعی در مناطق روستایی، کنترل کیفی مراحل ساخت و سازهای مسکونی زیر نظر ناظرین فنی روستایی است افزود: اهمیت این موضوع موجب شده تا تشکیل نظام فنی روستایی در این استان همگام با سایر استان‎های کشور در دستور کار قرار گیرد در حال حاضر 302 ناظر فنی و 131 دفتر خدمات فنی و مهندسی در شهرستان‎های استان با شعب بنیاد مسکن استان مشغول همکاری می‎باشند.

زمانی‎نژاد ادامه داد: گلستان جزو استان‎های حادثه‎خیز است و بنیاد مسکن در زمان وقوع حادثه، بازسازی اماکن تجاری و مسکونی را به عهده دارد.

وی گفت: در بحث مسکن شهری نیز فعالیت خوبی داشتیم یک هزار و 900 واحد مسکونی شهری در قالب 19 پروژه دراستان احداث شد که نزدیک به یک هزار و 400 واحد به اتمام رسید و تحویل داده شد امسال نیز ساخت 250 واحد جدید در شهرها و روستاهای استان به صورت انبوه‎ در دست اجراست.

 

بهسازی بافت باارزش روستایی

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی استان گلستان بافت کالبدی برخی از روستاهای استان به دلیل ویژگی‎های خاص فرهنگی را میراثی ارزشمند از نیاکان و گذشتگان برشمرد و گفت: در گذشته به دلایل مختلفی کالبد این روستاها به مرور دچار آسیب شده و از این رو اقدامات مناسب برای بهسازی و حفظ ذخایر کالبدی و ثروت‎های فرهنگی موجود در این روستاها و مناطقی که از نظر زیست محیطی با ارزش  و دارای چشم انداز طبیعی قابل توجهی هستند ضرورت دارد.

زمانی‎نژاد گفت: در اجرای این وظیفه مطالعه و طرح بهسازی بافت روستاهای زیارت  گرگان و فارسیان آزاد شهر به پایان رسیده و بهسازی بافت روستاهای «ساسنگ مینودشت»، «شاهکوه سفلی گرگان» و «قلعه قافه مینودشت» در دست اقدام می‎باشد.

انتهای خبر/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار