مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد: حدود 72 درصد آب‌های سطحی گلستان مهار می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی و نسبت به درازمدت با کاهش 12 درصدی بارش‌ها در استان رو به رو بودیم.

کاهش 12 درصدی بارش‌ها در گلستان
به گزارش گلستان24، علی نظری در جلسه بازدید مدیرکل صدا و سیمای گلستان و معاونین وی از سد نرماب اظهار کرد: در بحث سدها نیز امسال 40 درصد حجم سدهای استان آبگیری شده است و این در حالی است که در سال گذشته در همین زمان حدود 50 درصد حجم سدهای استان آبگیری شده بود.
نظری با اشاره به اینکه حدود 74 درصد آب‌های تجدیدپذیر استان در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: باید با سیاستگذاری، آگاهی و اطلاع‌رسانی صحیح حجم برداشت از آب‌های زیرزمینی استان را به 60 درصد برسانیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان خاطرنشان کرد: مهمترین اصل این است که مردم در این راه با ما همگام و همراه باشند در غیر این صورت با کار اجرایی و سازه‌ای تنها راه به جایی نمی‌بریم.
نظری با بیان اینکه در حال حاضر با ساخت سدها وآب‌بندان‌ها حدود 72 درصد آب‌های سطحی استان مهار می‌شود، گفت: سدنرماب بزرگ‌ترین سد استان است و در حال حاضر تنها بین برنامه و عمل آن یک درصد اختلاف وجود دارد.
وی یادآور شد: در صورتی که این سد آبگیری انجام شود، حداقل 50 درصد آن بدون اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی قابل بهره‌برداری است و می‌تواند هم در بخش شرب و هم کشاورزی مشکلات شرق استان را حمل کند.
مدیر کل صدا و سیمای استان گلستان نیز در این بازدید گفت: امسال با توجه به شعار سال 1396 تصمیم گرفتیم از پروژه‌های مهم استان بازدید و مردم را بیشتر در جریان این طرح‌های مهم قرار دهیم.

محمد عبدالحسینی اظهار کرد: وظیفه رسانه است تا ضمن انتقادات سازنده مردم را در جریان نقاط قوت و طرح‌های تاثیرگذار در اقتصاد استان بگذاریم و امید را بیشتر در جامعه تسری دهیم.
وی بیان کرد: بحث مصرف زیاد آّب از مشکلات و معضلات عمده کشور است و ما به عنوان یک رسانه ملی باید به ویژه برای کاهش مصرف آب زیرزمینی به ویژه در بخش شرب و کشاورزی فرهنگ‌سازی کنیم.
عبدالحسینی اظهار کرد: پروژه سد نرماب یک طرح ملی است و ما به عنوان صدای و سیمای مرکز استان تلاش می‌کنیم هر نوع اطلاع‌رسانی و معرفی این طرح را برای مردم و معرفی دستاوردهای دولت داشته باشیم.
در پایان مدیر کل صدا و سیمای استان گلستان و معاونین وی از بخش‌های مختلف سد نرماب شامل بدنه، سرریز، تونل‌های انتقال، جاده جایگزین و همچنین از سایت در حال ساخت اسکان مجدد روستائیان بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار