قائم مقام جهادکشاوری گلستان:

معاون سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: از دولت درخواست داریم نگاه ویژه به باغداران خسارت دیده استان گلستان در سرمای اخیر داشته باشد.

دولت برای جبران خسارت ‌‌‌باغداران استان گلستان بر اثر سرما اقدام کند

به گزارش گلستان24،حسین کاویانی اظهار داشت: در نامه‌هایی به معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی، نگاه ویژه به باغداران خسارت دیده گلستانی را خواستار شدیم.

معاون برنامه‎‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان تصریح کرد: در این نامه‎‌ها، پرداخت تسهیلات بلاعوض و یا با کارمزد کم و افزایش سقف تعرفه بیمه را مطرح کردیم. استانداری، مجمع نمایندگان و جهادکشاورزی گلستان تا رسیدن به نتیجه مطلوب، نامه‎‌ها را پیگیری می‎‌کنند.

قائم‌مقام رئیس سازمان و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان یادآور شد: سرمای شدید و کم سابقه اوایل آذر امسال در گلستان بیش از 252 میلیارد تومان به کشاورزی، باغی، دام و طیور و تأسیسات زیربنایی این بخش ها خسارت وارد کرده که حدود یکصد و 92 میلیارد تومان آن در بخش باغی بوده است.

با توجه به شرایط خاص، 10 تا 20 درصد از محصولات باغات مرکبات جمع‌آوری شد، اما با این وجود، 120 هزار تن از باغات مرکبات دچار خسارت شدند.

این در حالی است که در چند روز اخیر دولت برای حمایت از باغداران محصولات آنها را با قیمت مناسب در استان های مازندران و گیلان خریداری کرده و باغداران گلستان همچنان منتظر نگاه ویژه دولت هستند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار