نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی:ضرورت تدوین نقشه راه در احیای محصول اشتغالزا

​نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش کشت پنبه در استان بر لزوم توسعه این محصول استراتژیک تاکید کرد و گفت: کشت پنبه در گلستان کمتر از 20 هزار هکتار است.

کشت پنبه در گلستان کمتر از 20 هزار هکتار است
به گزارش گلستان24،​ نورالله تربتی‎نژاد در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه در بین فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: زمانی 180 هزار هکتار پنبه در استان مورد کشت کشاورزان بود اما کشت آن اکنون به کمتر از 20 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی از پنبه به عنوان یک محصول اشتغالزا است نام برد و تصریح کرد: این محصول می‎تواند زنجیره اشتغال ایجاد کند لذا توسعه آن در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» بر لزوم توسعه کشت پنبه تاکید کرد و افزود: وقتی کشور به این نتیجه رسیده که پنبه باید در کشور احیاء شود باید الزامات آن را فراهم کرد.

تربتی‎نژاد با اشاره به اینکه برای توسعه کشت پنبه نیازمند نقشه‎راه و افق آینده هستیم، ابراز کرد: تحقیقات شاکله و پشتوانه خوب برای دستیابی به اهداف ترسیم شده است.

وی با تاکید بر صنعتی شدن پنبه‎کاری در استان اظهار کرد: در نقشه راهی که تدوین می‎شود باید این صنعت مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: کشت پنبه در کشور باید به طور صحیح مدیریت و حمایت شود.

تربتی‎نژاد با اشاره به اینکه تولید محصول دانش‎بیان دارای کیفیت و عملکرد بهتری است، گفت: در تولیدات دانش‎بنیان جنبه‎های اقتصادی و کیفیتی محصول مورد توجه قرار می‎گیرد تا با سایر محصولات کشاورزی داخلی و خارجی قابل رقابت باشد.


تربتی‎نژاد مسیر دانش‎بنیان شدن محصولات را طولانی‎مدت خواند و ابراز کرد: این روند می‎طلبد تا دولت بسته‎های حمایتی در نظر بگیرد.

وی از فعالیت چهار کارگروه در کمیسیون بخش کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: محورهایی که در بخش اقتصاد و اشتغال تاثیرگذار است در این کمیسیون بررسی می‎شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار