استاندار گلستان:کانون های بحران به لحاظ بناها در روستاها شناسایی شود

​استاندار گلستان گفت: با توجه به نوع کار بنیاد مسکن باید کانون های بحران به لحاظ بناها در روستاها شناسایی شود

اجرای مسکن مهر در روستاها اقدامی باارزش بود
به گزارش گلستان24،​ حسن صادقلو در دیدار با مدیران ارشد استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تبریک دهه ستاد اجرایی فرمان 100 حضرت امام (ره) ، با بیان اهمیت معماری در روستاها، اظهار کرد: معماری روستا نقش بسزایی در هویت بخشی آن دارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید معماری را در کنار استحکام مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: روستاها فضایی برای آرامش هستند و نباید معماری شهرها را به روستاها ببریم و بنیاد مسکن باید تلاش کند همسانی ساخت و سازها با محیط را فراهم آورد.
استاندار گلستان افزود: حیطه کاری شما برخی اقدامات برزمین مانده است و بنیانگذاری این حساب توسط حضرت امام (ره)، اقدامی در جهت خدمت رسانی به محرومان بود که تا به امروز در مسیر خود و مستقل باقی مانده است.
وی یادآور شد: باید تبلیغات بیشتری بر ستاد فرمان حساب 100 حضرت امام (ره) صورت گیرد و اگر شرایطی وجود دارد علاوه بر مسکن به گزینه های دیگر هم در این ستاد توجه شود.
استاندار گلستان با بیان اهمیت استحکام سازی بناها در روستاها، گفت: با توجه به نوع کار بنیاد مسکن باید کانون های بحران به لحاظ بناها در روستاها شناسایی شود و همانگونه که در حوزه آسیب های اجتماعی اقدام می شود، مورد توجه قرار گیرد.
صادقلو توجه به طبع روستا در توسعه را مسئله ای پراهمیت دانست و افزود: ارائه اسناد روستایی و ساخت مسکن و مقاوم سازی بناها از سوی بنیاد مسکن بسیار ارزشمند است اما باید توجه داشت که در توسعه روستاهای استان توجه به مسائل گردشگری در مسیر رونق اقتصادی موضوعی اساسی است.

وی یادآور شد: اجرای مسکن مهر در روستاها اقدامی باارزش بوده که در کنار آن باید به فکر توسعه زیرساخت های آن بود.
لازم به ذکر است در این دیدار زمانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد ارائه کرد و گفت : حمایت از مسکن روستایی و ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر، ارائه وام ودیعه مسکن از محل حساب 100، اجرای فاز یک طرح هادی 47 درصد روستاهای استان، توجه به بهسازی روستاهای دارای بافت تاریخی،ارائه 92 هزار جلد سند روستایی، ساخت مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در بنیاد مسکن است.

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار