امام جمعه سابق کلاله:

امام جمعه سابق کلاله با اشاره به ضرورت بیان مطالب حق از سوی روحانیون و طلاب، گفت: طلاب و روحانیون نباید از کانون‌های قدرت و ثروت بترسند.

روحانیون از کانون‌های قدرت و ثروت نترسند
به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی شامگاه شنبه در جمع علما و روحانیون شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و ایام فرخنده این ماه بزرگ و معنوی، اظهار کرد: بهره بردن از این ماه بزرگ و معنوی و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان برای روحانیون و طلاب راهی سهل‌تر و میسر‌تر از تبلیغ دین مبین اسلام ندارد.

وی با بیان اینکه رسالت رسول اکرم (ص) از سوی خداوند متعال اسماع نبوده است، افزود: رسالت این رحمت الهی برای جهانیان ابلاغ دین مبین اسلام بوده است و آنانکه می‌خواهند در مسیر حرکت رسول خدا (ص) گام بردارند باید به تفاوت‌های اسماع و ابلاغ و ویژگی‌های ابلاغ به طور کامل آشنا باشند.

امام جمعه سابق کلاله با تاکید بر اینکه ابلاغ تنها رساندن پیام به گوش مخاطبان نیست خاطرنشان کرد: در ابلاغ علاوه بر رساندن پیام به گوش مخاطبان باید پیام مورد نظر به دلهای مخاطبان راه پیدا کند که در رسالت رسول اعظم (ص) باید معارف الهی و پیام ذات اقدس پروردگار متعال به گوش مردم رسیده و به دل‌های آنان ورود پیدا کند.

نصرتی با اشاره به اینکه امروز رسالت روحانیون و علما در سطح شهرها و روستاها تبلیغ دین خدا و به صورت کلی تبلیغی از جنس تبلیغی فرهنگی است، ادامه داد: تبلیغ فرهنگی با توجه به آنچه گفته شده به معنای آن است که فرهنگ باید به دل‌های مردم راه پیدا کند.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تبلیغ فرهنگی و به دل رساندن پیام‌ها را انس پیام‌ها با قرآن کریم و احادیث دانست و تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید از صرف جمع‌آوری مطلب برای تبلیغ جلوگیری کرده و از این نحوه ارائه مطلب فاصله بگیرند و انس خود را با قرآن و احادیث افزایش دهند.

امام جمعه سابق کلاله ترس از کانون‌های قدرت و ثروت را یکی از آسیب‌های مهم در مسیر تبلیغ فرهنگ عنوان کرد و گفت: مبلغ نباید از جریان‌های سیاسی و افراد به ظاهر قدرتمند سیاسی و متمکن مالی ترسی به خود راه دهد و آنچه باید به گوش و جان مردم برساند را باید با صلابت و آزادگی بیان کند.

نصرتی با تاکید بر اینکه ما در مسیر تبلیغ دچار ارتجاع هستیم، تصریح کرد: فرهنگ تبلیغی ما دچار ارتجاع شده است و مشکل امروز طلاب و روحانیون ما این است که نمی‌توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و این مردمی نبودن سخنان و پیام‌های ما باعث شده دین در جامعه از مجرای دیگری به جوانان تزریق شود که بعضا دینی التقاطی و غیرواقع بوده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار