مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه کارگران سرمایه های کشور هستند، گفت: خبر حقوق ناچیز کارگران معدن آزادشهر و نداشتن بیمه تلخی حادثه رخ داده را چند برابر کرد.

حقوق ناچیز کارگران معدن آزادشهر باعث تاسف است
به گزارش گلستان24 ، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد  ضمن تسلیت فاجعه رخ‌داده شده در معدن زمستان یورت آزادشهر اظهار کرد: حادثه معدن آزادشهر برای تمام کشور تلخ، سنگین و ناگوار بود.
 

کارگران سرمایه های کشور هستند

وی بابیان اینکه کارگران سرمایه‌های کشور هستند، افزود: حادثه و فاجعه ای این‌گونه همه کشور را غمگین کرده است و امیدواریم مقدمات لازم برای جلوگیری از چنین فجایعی فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در روایات ما از کارگر به‌عنوان مجاهد یادشده است که در نزد خداوند اجر و پاداش دارد و اگر این مجاهد در مسیر کار از دنیا رود اجر و پاداش شهید را دارد.

حجت‌الاسلام ولی نژاد افزود: امام صادق (ع) فرمود کسی که برای کار از خانه خارج شود همانند مجاهد درراه خداست، یقیناً کارگران حادثه‌دیده در معدن برای خدمت به کشور و تهیه نان حلال برای خانواده از خانه بیرون رفته‌اند، از طرفی هم خدمت به کشور جهاد بوده و هم تهیه نان حلال اجر و پاداش مجاهدین را دارد.

نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان

وی بابیان اینکه در روایات آمده که عبادت ۱۰ جزء است که ۹ مورد آن در طلب روزی حلال است، گفت: به‌جز تأسف از دست دادن کارگران چیزی که بیشتر موجب تأسف است این است که مطلع شدیم این کارگران حقوق معوقه دارند و چندین ماه بیمه نبوده‌اند.

حقوق ناچیز تلخی حادثه را چند برابر کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: کار در معدن کار سختی بوده و اینکه می‌شنویم این کارگران حقوق ناچیزی در مقابل این حجم کار سخت دریافت می‌کردند تلخی این اتفاق را چند برابر کرده است.

حجت‌الاسلام ولی نژاد بابیان اینکه اگر آخرین آمار ارائه‌شده در رابطه با عملکرد مفید نظام کارمندی درست باشد و عمر کار مفید کارمندان ما در طول روز تنها نیم ساعت باشد، افزود: با توجه به رفاه و آسایشی که در نظام کارمندی داریم در مقابل این کارگران که در شرایط سخت با مرگ دست‌به‌گریبان هستند اگر خدمت کمتری انجام دهیم در حق کارگران زحمت‌کش جفا کرده‌ایم.

وی افزود: در روایات داریم که پیامبر اکرم (ص) با تمامشان و عظمت خود بر دستان کارگر بوسه می‌زند و همین امر باید گویای شان و جایگاه کارگر در اجتماع باشد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار