وزیر کار:ادامه عملیات آواربرداری تا حداقل 6 روز دیگر

​وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: با بازدیدی که هم اکنون از محل داشتم با توجه به حجم ریزش تونل عملیات آواربرداری حداقل پنج تا 6 روز دیگر ادامه دارد.

از عمق 1400 متری تونل معدن آزادشهربازدید کردم
به گزارش گلستان24، علی ربیعی  وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که به منظور بررسی اوضاع در غالبی هیاتی از محل حادثه انفجار معدن ذغال سنگ آزادشهر بازدید کردند، در جمع کارگران اظهار کرد: تمام امکانات ملی و استانی برای تعیین وضعیت معدنکاران محبوس شده بسیج شده است.

وی با بیان اینکه معدن سخت ترین شغل ما است، تصریح کرد: این حادثه، حادثه تاثر برانگیز است که خانواده کارگری با حقوق های ناچیزی که در معدن می‌گیرند داغدار شدند.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: معدن جزء جاهایی است که محیط پر ریسکی دارد و آنچه امروز در معدن دیدم و در 1400 متری پیش رفتم فکر می‌کنم نیاز داریم در مورد ایمنی و تجهیزات معادن تجدید نظر کنیم.
ربیعی افزود: تجهیزات معادن ما کهنه است و به شکلی نیست که بتواند ایمنی را داشته باشد و می توانستیم با کارهای بهتر حوادث را در معادن کم کنیم.
وی با اشاره به اینکه نوسازی همه معادن را در دستور کار قرار دادیم و بررسی این حادثه تا آخر بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: یک کارگر معدن را به همراه دو کارشناس ایمنی کمیته تحقیق و بررسی این حادثه را بر عهده خواهند داشت.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: متوجه شدیم با توجه به سخت‌گیری‌هایی که انجام شده حق کارگران در پیمانکاری‌ها رعایت نشده و امروز بخشنامه‌ای صادر کردم که پیمانکاران باید تمام تهعدات خود را پرداخت کند و کارگر نباید قربانی عدم اجرای تعهد پیمانکار نسبت به پرداخت بیمه کارگران شود.
ربیعی افزود: من قول می دهم که این وعده ها را تا آخر پیگیری کنم.

 

 

این بازدید که هم اکنون ساعت دو بامداد ادامه دارد علی ربیعی  وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جمع کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر حضوز یافت و در حال گفت‌وگو با آنها است.

این دومین سفر علی ربیعی  وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به محل حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر طی پنج روز گذشته است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار