مسئول برنامه ملی ثبت سرطان تاکید کرد:

مسئول برنامه ملی ثبت سرطان کشور گفت: هر دانشگاه علوم پزشکی در کشور باید داده جامع ثبت سرطان مستقل داشته باشد.

ایجاد داده جامع ثبت سرطان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور
به گزارش گلستان24، غلامرضا روشندل، پیش از ظهر دوشنبه، در نخستین همایش ملی ثبت سرطان ایران در استان گلستان اظهار کرد: برای کنترل بیماری‎های غیرواگیر باید فکر اساسی کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین کاری که باید رخ دهد این است که اطلاعات دقیق و کافی داشته باشیم، افزود: این اطلاعات باید در سطح هر دانشگاه، سطح ملی و کشور تهیه شود.

روشندل در خصوص مراحل اجرای برنامه ثبت سرطان اظهار کرد: تعیین نیروی انسانی مورد نیاز تعیین منابع مالی، تعیین داده‎های مورد نیاز و دستور العمل جمع آوری داده‎ها باید در فعالیت برنامه ملی ثبت سرطان انجام شود.

وی گفت: اکنون باید تعریف درست و جامعی از جمعیت در طرح ملی ثبت سرطان داشته باشیم. تعیین و آموزش رابطین ثبت‎ سرطان در مراکز تشخیصی در این طرح باید مورد توجه قرار گیرد و پس از آن باید به جمع‎آوری داده و کد گذاری آن داده‎ها پرداخت.

سرطان

وی  با بیان اینکه باید هر دانشگاهی برنامه ثبت‎ سرطان مستقل داشته باشد، افزود: انتظار می رود یک داده جامع از ثبت سرطان در هر دانشگاه وجود داشته باشد.

روشن دل اظهار کرد: ما سامانه مدیریت یکپارچه سرطان را در کشور دنبال می‎کنیم و هدف از راه اندازی این سامانه این است که بتواند ارزش صرف بودجه و وقتی که کارشناسان می‎گذارند را داشته باشد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار