معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در سال گذشته بیش از 11 میلیارد ریال به بیماران سرطانی در سطح استان گلستان مساعدت شد.

بیش از 11 میلیارد ریال مساعدت دارویی به بیماران سرطانی شد
به گزارش گلستان24، حمیدرضا جوشقانی  در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان مساعدت دارویی به بیماران سرطانی در سطح استان گلستان انجام شد.

وی تصریح کرد: مبلغ مساعدت شده برای سال 1392 کمتر از 40 میلیون تومان بوده است ولی برای سال 1395 مساعدت دارویی برای بیماران سرطانی به بیش از یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 

*داروهای داخلی برای بیماران سرطانی باید مورد حمایت قرار گیرند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص مشابهت داروهای داخلی و خارجی بیماران سرطانی بیان کرد: داروهایی که مشابه ایرانی دارد و تمام مراحل تائید را طی کرده است و اثربخشی آن اثبات شده، مراکز بیمه و غذا و دارو و درمان ملزم هستند از آن دارو حمایت کنند.

جوشقانی در خصوص داروهای شیمی درمانی گفت: سهم بیمه برای بیماران شیمی درمانی 90 درصد است و سهم بیمار 10 درصد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از 10 درصدی که بیمار برای شیمی‎درمانی استفاده می‎کند 40 درصد آن را معاونت غذا و دارو تامین می‎کند و 40 درصد دیگر را بخش درمان متقبل می‎شود که در نهایت رقمی که بیمار برای هزینه شیمی درمانی پرداخت می‎کند کمتر از دو درصد ارزش کل دارو است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: متاسفانه در سه سال گذشته میانگین کمبود داروهای شیمی درمانی بالای 30 قلم بود و سهمیه استان گلستان برای بیماران سرطان تنها 1.5 درصد در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار