مخترع نمونه بسیجی:بیش از 80 درصد اختراعات مختص بسیج است

مخترع نمونه بسیجی با اشاره به اینکه درخشش توفیقات بسیج چشم دشمن را کور کرده است، گفت: کشور ایران سه سال پیاپی در زمینه اختراعات در جهان رتبه ممتاز را داشته است.

3 سال پیاپی اختراعات ایران ممتاز جهان شد
 
به گزارش گلستان 24، روح‎الله شریفی اظهار کرد: بیش از 80 درصد اختراعات معرفی شده به مسابقات جهانی مختص جامعه بسیجی است جامعه بسیج کارگری، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج پزشکی و ... در اختراعات و ابتکارات نوآورانانه خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه توفیقات محققان بسیجی در بین بسیجیان غریب است، تصریح کرد: مستندی درباره اختراع لنز آمریکا پخش شد، دنیای غرب به آن افتخار کرد، کسانی که به یک هزارم توفیقات ایران در این زمینه نرسیدند، خیلی روی اختراعات خود کار رسانه‎ای کردند، اما جوانان بسیجی ما در کار فنی و اجرایی اختراعات حرف‎های زیادی برای گفتن دارند اما کسی این توفیقات را نمی‎شناسد، رسانه در این زمینه جهاد سنگینی بر عهده دارد.

* اولویت اخص خدمات باید در کشور خودمان باشد

مخترع نمونه بسیجی افزود: در تمام زمینه‎های ورزشی، علمی، نظامی و ... که انقلاب اسلامی ایران به اقتدار رسیده است صرفا با نگرش و روحیه بسیجی به دست آمد، ما در حوزه‎هایی حتی با حداقل امکانات به موفقیت رسیدیم، داریم محققان و ورزشکارانی که کسب عنوان جهانی داشتند و با فروش خانه خود هزینه سفر را تامین کردند این همان عملکرد بسیجی است.

شریفی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مسئولان توان هضم و حلاجی این توفیقات را نداشتند اگر آنها همراهی لازم از محققان را انجام می‎دادند جهش بیشتری از توفیقات را شاهد بودیم هرچند درخشش توفیقات بسیج هم‎اکنون نیز چشم دشمن را کور کرده است.

وی؛ به روز شدن اطلاعات و تکنیک‎های علمی را مهم خواند و افزود: برای اینکه به توفیق برسیم باید وقت بگذاریم، هزینه کنیم، شاگردی کنیم تا یاد بگیریم و آنچه خودمان داریم را پرورش دهیم و اولویت اخص خدمات باید در کشور خودمان باشد.

* بنیاد ملی نخبگان هرگز کاری برای جامعه محققان نکردند

این نخبه بسیجی در خصوص جایگاه بسیج در زمینه دستاوردهای علمی گفت: به سادگی می‎خواهم یک پاسخ مستند جهانی بگویم؛ کشور ایران سه سال پیاپی در زمینه اختراعات در جهان رتبه ممتاز را داشته است که بیش از 80 درصد اختراعات معرفی شده به مسابقات جهانی مختص جامعه بسیج است.

شریفی افزود: بیش از 110 محقق بسیجی کشور دارای اختراعات، تحقیقات و دستاوردهای تحقیقاتی جبهه و جنگ هستند که تنها از سوی مراکز علمی بسیج حمایت شدند و مراکز ثبت اختراعات، مرکز نوآوری، پژوهش و فناوری و بنیاد ملی نخبگان هرگز کاری برای جامعه محققان ما نکردند.

وی گفت: برخی محققان کشورمان که گرایش بسیجی نداشتند به دلیل عدم حمایت مراکز علمی جذب کشورهای دیگر شدند یا طرح‎های آنها لوث مانده است اگر جامعه بسیج در این زمینه کاری انجام داده قطعا با حمایت مراکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مراکز مطالعات علمی بسیج کشورمان بوده است.

* رشد جامعه بسیج با حمایت مراکز علمی سپاه بوده است/ طرح‎های تحقیقاتی بسیج اشتغالزایی خوبی دارد اگر حمایت شود

این نخبه بسیجی بیان کرد: بر اساس گزارشی که اعلام کردند 30 میلیارد تومان مستیقیما برای تحقیقات جهادی محققان استان گلستان هزینه شده است، بنده نیز از مراکز بسیج مساعدت‎هایی دریافت کردم و کارهای تحقیقاتی خود را به سرانجام رساندم.

شریفی گفت: این را با قاطعیت می‎گویم رشد جامعه بسیج با حمایت مراکز علمی سپاه بوده است و هیچ مرکز دیگری برای ما کاری انجام نداد.

وی تصریح کرد: بیش از 8 هزار تحقیقات علمی در مرکز ثبت اختراعات بسیج و مرکز مطالعات بسیج در سال گذشته ثبت شده است که آمار قابل توجهی است اگر این تعداد اختراع؛ قابلیت اجرا پیدا کند قطعا هر کدام از این طرح‎ها 100 نفر اشتغالزایی دارد، پشتیبانی و عملیاتی کردن این طرح‎ها آمار قابل توجهی در اشتغالزایی خواهد داشت.

شریفی در خصوص حمایت دولت از تحقیقات علمی بسیج گفت: جناح راست زمانی که در دولت رای آورد آنقدر درگیر مسائل شد که فرصت نداشت حمایت کند جناح چپ نیز اصلا عزم همکاری نداشت خدا خیرشان دهد دولت‎های مختلف اصلا هیچ حمایتی از تحقیقات بسیج نکردند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار