اواخر دوران ریاست جمهوری کسی است که از آن با نام "دوران سازندگی" یاد می‌شود، بوده است که به عنوان نماد روی کار آمدن تکنوکرات‌ها در ایران میان مردم و فعالین سیاسی مشهور است.

چه کسانی با افتخار می گویند «من تکنوکرات هستم» ؟!

به گزاش گلستان 24 ، رویکرد فکری و اجرایی افرادی موسوم به تکنوکرات و "آیه یاس خواندن" همیشگی آنان از اینکه با تفکر انقلابی و اسلامی نمی‌توان به یک کشور پیشتاز و الگو در جهان تبدیل شد و برای دستیابی به این جایگاه، ناچار به پیروی از غربی‌ها و الگو قرار دادن آنها در پیشرفت‌های مادی و تکنولوژیک هستیم

امام خامنه ای:

"ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم؛ دولتهای ما در برنامه‌های اساسیِ خودشان این را بگنجانند. من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم درِ چاه‌های نفت را ببندیم. آقایانِ به قول خودشان «تکنوکرات» لبخند انکار زدند که مگر می‌شود؟! بله، می‌شود؛ باید دنبال کرد، باید اقدام کرد، باید برنامه‌ریزی کرد. وقتی برنامه اقتصادی یک کشور به یک نقطه خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان روی آن نقطه خاص تمرکز پیدا می‌کنند."

تذکر جدی  رهبر انقلاب نسبت به رویکرد فکری و اجرایی افرادی موسوم به تکنوکرات و "آیه یاس خواندن" همیشگی آنان از اینکه با تفکر انقلابی و اسلامی نمی‌توان به یک کشور پیشتاز و الگو در جهان تبدیل شد و برای دستیابی به این جایگاه، ناچار به پیروی از غربی‌ها و الگو قرار دادن آنها در پیشرفت‌های مادی و تکنولوژیک هستیم، در حالی مطرح شده است که حضرت آقا اشاره به هفده سال قبل نمودند که دقیقاً اواخر دوران ریاست جمهوری کسی است که از آن با نام "دوران سازندگی" یاد می‌شود، بوده است که به عنوان نماد روی کار آمدن تکنوکرات‌ها در ایران میان مردم و فعالین سیاسی مشهور است.

تکنوکرات

قشری که پیشرفت کشور را تنها در فروش نفت خام می دیدند که البته این تفکر باعث عقب ماندگی ایران در چند دهه شد. اما به لطف خداوند و یاری امام زمان و همچنین راهنمایی های بجای رهبری این روزها صنعت ایران دیگر تک محصولی نیست و دولت ها در این زمینه همت کردند و اکنون ایران در زمینه انرژی هسته، نانو تکنولوژی، هوافضا، صنعت موشکی و ... قدرت منطقه و البته جهان است. طوری که دشمن وقتی دست روی نفتمان گذاشت و براحتی منبع درآمدمان را بست کشور ایران فلج نشد و سربلند ادامه داد. امروز ایران تبدیل به دشمنی برای صهیونیست و آمریکا شده است که فقط با زبان می توانند حرف از جنگ با ما را بزنند و ما تنها گزینه های روی میزشان هستیم. نه گزینه های عملی برای حمله و جنگ!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار