حجت الاسلام و المسلمین حسن گنجی:

سیاست کلی نظام ما با ولایت فقیه و حضرت خامنه ای است. لذا در این عرصه باید خود را سرباز ولایت بدانیم و هرچه ایشان در سیاست کلی تعیین فرمودند اطاعت پذیر باشیم.

در عرصه مذاکرات هسته ای هم، سرباز مطیع ولایت باشیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن گنجی، مسئول آموزش و تربیت بسیج سپاه نینوای گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، می گوید: کاری که در عرصه دیپلماسی شروع شد، مربوط به دولت های گذشته و سنوات گذشته است. دولت جدید ادامه دهنده همان مباحثی است که در راستای ادعای غربی ها مبنی بر اطمینان آنان به عدم ساخت تسهیلات هسته ای توسط ایران و اعتماد سازی و شفاف سازی، انجام گرفت.

گنجی معتقد است ما به دلیل این که بحث مذاکرات لوزان بسیار فنی و مهم است، باید به چند نکته توجه کنیم. اولین بحث این است که به سیاست کلی نظام ما با ولایت فقیه و حضرت خامنه ای است. لذا در این عرصه باید خود را  سرباز ولایت بدانیم و هرچه ایشان در سیاست کلی تعیین فرمودند اطاعت پذیر باشیم. این نکته کلید همه مباحث داخلی است.

رهبر

حسن گنجی معتقد است که موافقان و مخالفان، هر دو کمی تند می روند. وی می گوید: خوشبینی ها و بد بینی ها بی اندازه است. بهترین و زیباترین جمله را در این خصوص مقام معظم رهبری فرمودند که اتفاقی پیش نیامده است. در نکته هسته ای و مباحثی از این دست، فصل الخطام ما سخن مقام معظم رهبری است. ایشان با درایت دارند رصد می کنند و تذکر می دهند.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال این هستند که با طرح چینی مباحثی، در درون خانواده انقلاب اختلاف ایجاد کنند، می گوید:  لذا اسرائیل به شدت به دنبال این است که داخل خانواده انقلاب اختلاف ایجاد شود . ما باید مواظب باشیم که دشمنان از بیرون نظام با طرح مباحث فریب دهنده و فرعی در درون خانواده انقلاب موجب اختلاف نشوند و ما را مقابل هم قرار دهند.

گنجی تاکید می کند که تیم مذاکره کننده وظیفه دارد مباحث را به صورت شفاف ، روشن ، بدون ابهام بیان کنند و آنچه که در توافق خودشان داشتند، همچنین الفاظ و کلامات ذکر شده را توضیح دهند. اینگونه بسیاری از ابهامات برطرف می شود.

وی می گوید: ما در عرصه هسته ای بسیار سختی کشیدیم، شهید دادیم و زحمت کشیدیم تا با دست خالی به اینجا رسیدیم. یک جنگ تمام عیار در مقابل تحریم های دشمنان بود. خدایی نکرده دستاوردهای هسته ای ملت بر باد نرود . این نکته مهمی است که تیم مذاکره کننده در عرصه اطلاع رسانی، به صورت دقیق و شفاف و بدون ابهام مباحث را بیان کنند.

ارسال نظر

  • اسداله علی پور
    0

    ماحداقل سی سال آمریکا را می شناسیم اول و آخر مذاکره یکیست هیچ سودی ندارد آنها به دنبال این هستند به کشور عزیز مان ایران اعمال نفوذ کنند چون از طریق جاسوسی نتوانستند از دید تیز بین سربازان گمنام ما نفوذ کنند حالا از این طریق می خواهند وارد شوند و مذاکره در نهایت به نفع ما نخواهد بو د چون امام خمینی آن بزرگ مرد تاریخ و آن فیلسوف فرهیخته فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است .

آخرین اخبار