تکذیب خبر دروغین منتسب به فارس در کانال‎های تلگرامی

​این روزها هر چه به ایام انتخابات و 29 اردیبهشت نزدیک می‎شویم بازار نشر اکاذیب از سوی برخی گروه‎ها و کانال‎های مجازی شدت پیدا می‎کند و برخی سعی دارند با اخبار خودساخته، وجاهت رسانه‎های رسمی را زیرسوال ببرند.

دلواپسان دولت دست به دامان دروغ‎پردازی شدند
به گزارش گلستان 24، هر چه بازار انتخابات گرم‎تر می‎شود بازار شایعه‎پراکنی دلواپسان دولت نیز به همان شدت افزایش می‎یابد، هنوز زمان زیادی از داغ فراغ 43 نفر از معدن‎کاران آزادشهر نگذشته است، انسان‎هایی که بر اثر بی‎تدبیری مسوولان و متولیان جان باختند و بعد از مرگ سهراب، کانون توجه شدند، اینها مسائلی نبود که از دید یک رسانه مردمی مخفی بماند اما رسانه‎های طرفدار دولت تنها به انتشار حادثه معدن پرداختند و بعد از آن روضه سکوت گرفتند و حتی در آخر عذرخواهی بازماندگان این حادثه از رئیس دولت را رسانه‎ای کردند.

برخی هم صداقت و شفافیت عملکرد این رسانه را به پای حمله به دولت نوشتند و تا توانستند بر این رسانه تاختند و حتی در گروه‎ها و کانال‎های مجازی متوسل به دروغ‎های خودساخته شدند و این دروغ را به ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف نسبت دادند در نهایت همه تقصیرها را به گردن حامیان قالیباف انداخته و با نوشتن سطوری کذب، مقصر خیالی خود را تحویل مقامات قضایی کردند و منبع این خبر دروغین را به خبرگزاری فارس نسبت دادند.

واقعا چه بر سر ما آمده که گاهی برای رسیدن به اهداف حزبی و جناحی از انصاف و عدالت خارج شده و کارنامه دنیا و آخرت‎مان را تباه می‎کنیم.

طرفداران یا دلواپسان این روزهای دولت روحانی برای خروج از افتضاح به بار آمده از فاجعه معدن آزادشهر برای اینکه عملکرد ضعیف و ناکارآمد دولت را مبرا کنند با القای خبر دروغین در فضای مجازی سعی کردند این اعتراض را به شکلی هدایت شده از سوی ستاد قالیباف نسبت دهند.

خبری که به سادگی کذب بودن آن محرز بود و با یک جستجوی ساده از گوگل قابل فهم؛ اما برخی خواستند خودشان را به خواب خوش بزنند و زندگی تباه شده کارگران معدن‎کار را به بروز یک حادثه الهی تفسیر کنند گویی که اصلا ضعف و ناکارآمدی در کار نبوده است.  

گرچه بازتاب این ناکارآمدی تنها محصور به یک منطقه، شهر، استان و کشورمان نشد و رسانه‎های بیگانه هم به آن پرداختند، همین اتفاق کافی بود تا دست نوازش دولتمردان بر سر محرومان و کارگران معدن‎کار کشیده شود، هشدارهایی که بارها از سوی کارگران تاکید شده بود و گوش شنوایی برای آن وجود نداشت در بازارگرمی تبلیغات انتخابات و با مرگ معدن‎کاران به موضوعی مهم و حس انسان‎دوستی لقب گرفت.

این حس انسان‎دوستانه هر چند که دیر بود و کارگران حقوق چندین ساله خود را نگرفته بودند و در زیر خروارها خاک و انبوهی گاز خوابیدند و به آرامگاه ابدی شتافتند اما یک چیز را به یادآوری کردند که گاهی خیلی زود، دیر می‎شود.

اما همانطور که اشاره شد و به نظر می‎رسد دلواپسان دولت برای خروج از اعتراض واقعی و صنفی معدن‎کاران خواستند اتفاقات را به گونه‎ای دیگر القاء کرده و در این مسیر از اعتبار خبرگزاری فارس خرج کنند.

ترکش حامیان دولت به رسانه‎های منتقد و البته مردمی تا واپسین روزهای انتخابات تمامی نخواهد داشت اما توصیه‎مان به عزیزان بزرگوار این است که برای دو روز دنیا و خوشایند تعدادی از افراد، واقعیت‎های موجود را فدای نشر اکاذیب نکنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار