دولت در حال رقابت با کارنامه چهارساله خود می باشد.

رقیب اصلی دولت در انتخابات کیست؟

به گزارش گلستان 24، رئیس جمهور روحانی برای بار دوم متوالی نامزد ریاست جمهوری شد و دوره اول خود را تقریباً به اتمام رساند. اما چیزی که در تاریخ سیاسی ایران بعد از انقلاب اتفاق افتاد این بود که تمامی رئیس جمهورها برای بار دوم هم انتخاب شدند و دو دوره چهار ساله صاحب صندلی ریاست جمهوری بودند.

به همین سبب وضعیت روحانی با بقیه نامزدها قدری متفاوت است. نامزدهای دیگر تا به حال صاحب این مسند نبودند و لذا مردم به برنامه هایشان توجه می کنند اما برای یک رئیس جمهور اینطور نیست.

در واقع بزرگترین و اصلی ترین رقیب روحانی در انتخابات عملکرد وی در این دوره چهار ساله می باشد. مردم به این توجه می کنند که وعده هایی که روحانی در چهارسال پیش به مردم داد تا چه میزان به واقعیت رسیده است.

ملاک هایی همچون مردمی بودن، رسیدگی به مسائل جوانان، اشتغال، اقتصاد و خیلی مسائل دیگر در روحانی واضح تر از سایر نامزدهاست. اگر چنانچه مردم از عملکرد وی ناراضی باشند به نامزدی دیگر رای خواهند و اگر راضی باشند مجدد به حسن روحانی رای می دهند.

البته این نکته را هم باید گفت که این انتخابات برای جناب روحانی حساس تر از سایر نامزدهاست. چرا که اگر انتخاب نشود اولین رئیس جمهور ایران لقب می گیرد که دوره ریاست جمهوری اش ختم به چهار سال شد.

بنابراین جو روانی حاکم بر ستاد روحانی تنها پیروزی را می طلبد. و حوادثی که این روزها متاسفانه آمار مرگ و میر را افزایش داده است تقریباً به ضرر دولت تمام می شود و ضعف دولت در رسیدگی به وضع مردم و صنایع مختلف را نشان می دهد.

رقابت

امروز دولت از طرف مردم سنجیده می شود. وعده های روحانی چهارسال قبل تقریباً فراموش نشدنی هستند، چرا که در ظاهری متفاوت به مردم ارائه شده بودند. بعنوان مثال کلیدی که روحانی آن را با خود به برنامه های مختلف می برد و از آن بعنوان حلال مشکلات کشور یاد می کرد و اذعان می داشت که اکنون این کلید در دستان من است، هیچ وقت فراموش نمی شود.

و یا وعده حل صد روزه مشکلات کشور که چشم امید خیلی از مردم را به خود بست. اینها کارنامه دولت هستند. امروز مردم می سنجند تا ببینند دولت تا چه میزان این وعده ها را عملی کرده است و تا چه میزان به مردم و حقوقشان احترام گذاشته است.

انتقاد پذیری و مردمی بودن دولت از عوامل بسیار تاثیرگذار روی اذهان عمومی است. اگر دولت در جواب انتقادها به صورت منطقی پاسخ داد و به نظرات ملت احترام گذاشت، علاقه مردم را به سمت خود جذب کرده است.

اما برعکس اگر در جواب انتقاد مردم، برخورد سرکوب کننده از خود نشان داد و با واژه های مختلف عوام را تحقیر و مسخره کرد، رای بسیاری از مردم را از دست خواهد داد.

در نتیجه دولت در حال رقابت با کارنامه چهارساله خود می باشد.

 

انتهای متن/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار