معاون برنامه و بودجه گلستان:

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت: ۲۰ درصد شاغلین استان گلستان اشتغال ناقص دارند.

۲۰ درصد شاغلین گلستان اشتغال ناقص دارند

به گزارش گلستان24،مهدی ملاغلامعلی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت همایش روز ملی جمعیت در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: همایش روز ملی جمعیت در استان گلستان با حضور مدیرکل مرکزجمعیت و سرشماری مرکز آمار کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد شاغلین استان گلستان اشتغال ناقص دارند، تصریح کرد: اگر کسی در هفته کمتر از ۴۴ ساعت کار کند جزو دسته اشتغال ناقص محسوب می‌شود که متأسفانه در برخی از فصول استان گلستان رتبه دار اشتغال ناقص است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گلستان افزود: ۲۸.۸ درصد اشتغال استان گلستان در بخش کشاورزی، ۲۵.۴ درصد در بخش صنعت، ۴۵.۵ درصد در بخش خدمات بوده، همچنین ۸۶.۴ درصد اشتغال استان در بخش خصوصی و ۱۳.۶ درصد در بخش دولتی و عمومی است.

وی افزود: زمانی که نرخ رشد جمعیت کشور در سرشماری سال ۹۰، ۱.۲۹ درصد بود این نرخ در استان گلستان ۱.۹ درصد بود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گلستان تصریح کرد: در سر شماری سال ۹۵ این نرخ در کشور کاهش پیدا کرد و به عدد ۱.۲۴ رسید اما در گلستان کاهش چشمگیری داشت و به ۱.۱ درصد رسید.

وی افزود: بیش‌ترین کاهش نرخ رشد جمعیت در شهرستان‌های مینودشت با منفی ۰.۰۵ درصد و در شهرستان بندرگز با منفی ۰.۰۸ درصد گزارش شده است.

ملاغلامعلی اظهار کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ جمعیت استان گلستان یک میلیون و ۸۸۸ هزار و ۸۱۹ نفر بوده که این آمار ۲.۳۳ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: میزان تراکم جمعیت در کشور ۴۹ نفر در کیلومترمربع است که این آمار در استان گلستان ۹۱ نفر در کیلومتر است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت: در ارائه آمارهای مربوط به بیکاری شاخص‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود اما تعریف بین‌المللی این است که فردی طی یک هفته یک ساعت کار کند بیکار محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان گلستان در سال ۹۵، ۱۲.۶ درصد گزارش شده است، افزود: بسیاری از افرادی هستند که خانه‌دار بوده و یا فارغ‌التحصیل هستند اما جویای شغل نیستند و ما نباید این افراد را جزو آمار بیکاری محاسبه کنیم.

ملاغلامعلی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان گلستان ۳۸.۲ درصد است.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار