حفاری غیرمجاز و تخریب آثار و بناهای تاریخی در گلستان سال گذشته 10 درصد کمتر شده است.

کاهش 10 درصدی حفاری های غیر مجاز و تخریب آثار تاریخی گلستان

به گزارش گلستان 24 ،​ در نشست مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان با فرمانده و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ، سرهنگ پاسدار سید علی اصغر عقیلی فرمانده یگان حفاظت گفت ؛ در سال 95 تشکیل انجمن های میراث فرهنگی و تشکل های مردم نهاد و با استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری و شبکه های مجازی توانستیم  آثار و ابنیه های تاریخی و مهم استان را معرفی و از همین ظرفیت در جهت حفظ و حراست از این آثار تاریخی استفاده نماییم.


او در ادامه به اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و افزود: راه اندازی و تجمع نیروهای یگان در شرق و غرب استان گلستان اقدام بسیار خوبی در جهت گشت های شبانه روزی در جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی بوده است.

کاهش 10 درصدی حفاری های غیر مجاز و تخریب آثار تاریخی گلستان


عقیلی اضافه کرد: همچنین راه اندازی سیستم رادیویی و تحت پوشش قرار دادن کل استان از مهمترین اقدامات در سال گذشته بوده است.

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  گلستان هم در این نشست گفت: ایجاد مرکز یگان حفاظت میراث فرهنگی بافت تاریخی گرگان یکی از مهمترین برنامه های سال ۱۳۹۶ خواهد بود.

او اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در سال ۱۳۹۶ تجهیز موتوری و رادیویی نیروی یگان حفاظت در جهت هرچه بیشتر نظارت و کنترل بر آثار تاریخی استان است.

در پایان این نشست با اهدا لوح سپاس از نیروهای برتر یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان  قدردانی شد.

انتهای پیام /

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار